Motvind

Om ca en timma lyfter min bror och hans fru till värmen. Närmare bestämt Thailand. 2 veckor i värmen. Fy fan vad underbart! Hoppas ni får det göttigt!

Idag var det babysim. Alicia svalde halva bassängen stackarn. Vi gjorde en ny övning när barnet står i ens hand och man liksom balanserar barnet i handen. Det gick bra och Alicia är så stark. Tills hon trillade under vattnet och fick en kallsup. Då blev det liv i luckan. Stackars liten. Vi gjorde en annan övning när barnen skulle hålla sig i basssängkanten och stanna så länge som möjligt. Alicias händer är knutna som två bollar när vi badar så det gick inte så bra. Ledaren sa att om det inte går så släpp dem under vattnet så lär dem sig. Det gjorde jag inte. Jag släpper inte mitt barn under vattnet med flit "så att hon lär sig". Det känns ju helt hemskt..
Mamma och pappa var med och kollade idag och sen gick vi hem hit och fikade.

Igår var jag med Catrin och Therese ute på bäckebol. Kikade i lite inredningsffärer och var på IKEA. Jag handlade några änglar på EM (rea 2 för 1) men på IKEA handlade jag faktiskt ingenting. Jo, möbeltossar till lillans matstol. Jag var nära att snatta en liten hundtomteluva. Den fastnade på vagnen när vi var inne i en Zoo affär. Jag märkte det när jag kom ut och gick in och hängde tillbaka den. Pinsamt..
Alicia är så himla snäll! Hon låg i vagnen hela tiden och gnällde inte en enda gång under fem timmar! Hon låg och bet på sin leksak och kikade på folket som gick förbi. Snackade lite och log! Helt otrolig!

Jag hatar att inte ha några pengar. Det suger fanimej! Detta eviga tjat om våra bilar. Nu verkar det som att vi har kommit fram till att sälja Chrilles bil. Jag vill helst sälja båda för att kunna leva gott. Kanske köpa en bil som är billigare.
Jag är så missnöjd med min vikt. Måste ta tag i det men jag har ingen motivation och då går det inte. Jag vill gå med i viktklubb.se men inte ens det har jag råd med. Det känns lite motigt just nu...
Tur att jag har världens finaste lilla dotter som gör livet lättare!





Hoppas ni har det bra där ute!
Kram på er

Kommentarer
Postat av: Malin

ja, vi har det gottigt varmt men mulet pa eftermiddagarna. Hoppas ni mar bra. Malin o Hakan

2008-12-07 @ 09:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0