hemma

Japp, ingen bebbe inatt inte... Det är lite konstigt för när jag vaknar på nätterna och är uppe och kissar och lägger mig igen så får jag ont i magen. Typ som en värk eller sammandragning. Men sen kommer det inget mer. Skumt.
Och kissa gör jag. Herregud vad jag kissar. Inatt jag har sovit mellan 2 och 8:30 och jag har vart uppe fyra gånger! Bra att man får vänja sig vid att sömnen rubbas kanske.

Tack för tips som jag får från er! Tips mottages gärna. Det är skillnad på tips och Mrs Know it all.

Igår var jag och Chrille uppe på Östra. Jag misstänkte att det läckte vatten för det har runnit till lite stötvis sådär. Bättre att kolla en gång för mycket än en för lite. Vi kom dit och fick sätta oss i ett rum med en CTG apparat som mäter babyns hjärtljud och sammandragningar. Så skulle jag trycka på en knapp när jag kände bebisen röra sig. Det var coolt. Den annars så vilda lilla skrutten sov ju såklart men lite rörde den sig. Jag var lite förvirrad varför vi fick sitta med en sån apparat när jag undrade vad det var som rann mellan bena. Chrille skrattade. Haha.
Dem kollade det ev vattnet också men dem sa att det var inte fostervatten utan vanliga flytningar. Helt normalt under slutet av graviditeten.
I morse kl 8:30 så ringde den barnmorskan som vi träffade igår och frågade hur läget var. Under kontroll sa jag. Hon sa att om det rinner idag igen så får vi åka tillbaka upp och kolla igen.
Fattar inte riktigt varför eftersom det inte var något igår. Men bäst att göra som dem säger kanske.

Idag står det inte mycket på schemat. Planen var att föda barn.
Men vi får avvakta och se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0