Just det ja...

Jag hade ju en tid på vårdcentralen igår. Och ja, distrikssköterskan i telefon sa att det var igår. Jag pratade med henne i tisdags och då sa hon går det bra att komma imorgon (alltså onsdag) 14:15. Minns speciellt att jag fick en tid dagen efter för att det gick så fort. Jag är van vid VC i lövgärdet där du får slänga dig på telefonen för att få en tid.

Anyway. Jag kom dit och gubben i kassan säger:
- Nej du har en tid imon.
Jag blev sur och sa att ni har gjort fel och nu får ni fixa detta. Bla bla bla.
Dem hade inte tid men en sköterska kunde kolla i örat lite snabbt. Bra tänkte jag då vet jag om jag behöver komma tillbaka imon. Hon sa att min trumhinna buktade lite. Att det kan finnas vätska bakom. Så jag skall tillbaka idag i alla fall och träffa doktorn.

Undra vad sköterskan i telefonen tog för piller för tiden jag hade var inte ens 14:15 igår.
Den är klockan 14 idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0