Julmarknader

Jag älskar julmarknader (om det är fint väder). Det är så mysigt med  kylan, julmusiken, glöggen och hela stämningen. Jag har läst att det börjar en del marknader nu i dagarna. Marknaden i Haga och Lisebergs "julmarknad" är mina favoriter.
Här får ni några tips.

- Jul på Liseberg. Från och med den 3-23e december är det öppet dagligen. Hög mysfaktor!
- Marknad i kronhuset. Bakom Gustav Adolfs Torg pågår en gammaldags julmarknad i det gamla kronhuset 30 nov till den 14e december kl 11-16. Stängt på måndagar. Den marknaden var jag på förra julen. Mycket handgjorda saker.
- Tjolöholms slott har julmarknad 19-23 november.
- Gunnebo Slott i Mölndal har julmarknad 12-23 november.
- Hagas julmarknad är på lördagar och söndagar med start 29-30 november och tre helger framåt. Öppet klockan 10-16. Favoriten!
- På kungstorget är det också julmarknad. Den pågår 3-7 december och 10-14 december klockan 10-19. Där var jag också förra året. Men ingen höjdare faktiskt. Trång och opersonligt.



Så om ni inte kommit i stämning så finns det lite tips gär.
Nästa helg skall vi till Haga!


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja det är mysigt...synd man inte är hemma och kan gå på nån, hade velat åka ner till tjolöholm

2008-11-24 @ 10:15:02
Postat av: Mamma

Hade gärna gått med till helgen men jag jobbar ju. Får gå en annan helg var ju på Liseberg igår lika fint som vanligt ska dit igen. Ha en bra dag Kramis

2008-11-24 @ 13:37:17
Postat av: Christin

Håller med dig, julmarknader är så himla mysiga. I helgen ska jag bege mig till Örebro Slott och titta på hantverksjulmarknad. Hoppas att du har en bra dag.

2008-11-24 @ 14:12:35
URL: http://stinslillavarld.blogg.se/
Postat av: Lisa

Om du vill ha mys faktor kom upp till oss i Uppsala! Vi snöar bokstavligt talat bort här uppe :)

2008-11-24 @ 14:22:55
Postat av: Anna HK

Jag älskar julmarknader, trist att den vi har i vår stad är så himla tråkig. Ingen julkänsla och man stannar hellre hemma.. Men tur att jag har nära till Köpenhamn =) Ska till tivoli och gå där =)

2008-11-24 @ 20:00:01
URL: http://annahk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0