Rolig dag

Idag var jagoch Alicia i Rannebergen och träffade Therese och Catrin. Vi var först på Bagdad och fikade och tjötade och garvade. Det kom en alkis knarkare och facinerades så av Alicia. Inget ont i honom men när han sträckte fram sina fingrar och skulle pilla på henne kände jag mig inte så bekväm. Hon hamnade längre och längre in och till slut sa jag till Catrin vill du hålla henne? Usch jag vill inte ha hans smutsiga fingrar på Alicia. Där går gränsen. Prata får dem gärna göra men när okända skall pilla... det är INTE ok.

Oh my God. Therese har köpt en hund. Asså den är något av det sötaste mina ögon har skådat. I djurväg då alltså. Så liiiiten. Bakifrån såg det ut som en liten katt. Hon var så ivrig och ville hälsa och pussa på Alicia. Vi lät henne nosa såklart. Alicia tittade och undrade nog vad det var för en svart liten sak. Bra att hon får träffa djur och lära sig vad det är. Här hemma blir det inget av den varan.

Igår kväll var vi hemma hos Chrilles pappa och syster och hälsade på. Fick träffa hans farmor också. Hon var en frisk fläkt! Två kvällar i rad har vi varit iväg nu och Alicia har somnat i bilen och blivit väckt när vi kommer hem. Men hon har somnat med en gång igen. Lilla tjejen. Men imon är vi hemma. Har inga direkta planer. Kanske drar och byter däcken på bilen. Promenad med lillan tror jag också.

Ne, nu är det läggdags.
Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0