Det vore drömmen...

Idag var jag, mamma och Alicia i kungälv på julmarknad. Jättemysigt var det. Kungälv är verkligen fint och jag skulle absolut kunna tänka mig att bo där. Att det bara är en mil från mamma och pappa är ett stort plus. Jag har fått för mig att det är långt till kungälv. Att det skulle ta en halvtimma att köra från Angered haha. Jag är ju helt väck...
I alla fall.. Vi var inne i en blomsterbutik för att köpa koppartråd till en dörrkrans jag skall göra åt mamma, och den butiken var som en dröm. Den borde hetat butik Anna för den var jag! Att äga en sån butik vore verkligen en dröm.
En liten blomsteravdelning var det och en ganska stor inredningsdel. Allt i gammaldags stuk. Mycket SIA inredning, fina krukor, vitt, lantligt, romantiskt, rosor, fina juldekorationer... ÅÅÅ jag älskade den butiken. Jag vill ha min egen! Kanske är det något att satsa på? Gå lite kurser hos arbetsförmedlingen sen när jag blir arbetslös... Förestagsekonomi och starta eget kurs kanske...
För jag vill, jag vill, jag vill ha en sån fin butik!


Kommentarer
Postat av: Sara

Kungälv e fint ja, o inte så fasligt dyrt me hus där heller, skulle mycket väl kunna tänka mig d själv med...Tomas kan d dock inte=(

2009-11-29 @ 23:22:53
URL: http://sajo.blogg.se/
Postat av: tess

Delar absolut den kärlek till kungälv :) både jag o tommy e rätt sugna på att flytta ditåt senare,inte alltför långt till stan men ändå en bit ifrån :) känns även lite rättvisare mor hans föräldrar som bor längre upp längs E6 än att flytta typ neråt landet...



Ang din egen butik DO IT!!!! Fan gumman de hade passat dig som handen i handsken( eller vad säger man ) :)



Hörs sen!

2009-11-30 @ 08:54:37
Postat av: Stina

Jättefina bilder, förstår att du vill jobba med det!

2009-11-30 @ 15:33:50
URL: http://minbebis.com/blogg/stina/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0