lördag

Har drömt inatt att det var söndag kväll så jaga var lite halvbitter när jag vaknade och trodde att jag snart skulle jobba. Desto gladare när jag insåg att det bara var lördag!

Igår var jag i stan. Först käkade jag och älsklingen lunch i Linné, sen åkte vi till engelska tapetmagasinet för att hämta färg till köket och försöka komma överrens om någon tapet till sovrummet. Lättare sagt än gjort. Vi lyckades komma överrens om en, men då kostade den 1200 KRONOR RULLEN!!! FATTA DET ÄR JU SJUKT JU! Är det platina som ska upp på väggarna eller? Vi har en fond på typ 14000 så om vi hade allt att röra oss på så hade vi kunnat ta den, men vår lite halvsnåla hyresvärd ville bara ge oss 3500. Stör mig idioterna som bott här innan som är helt inne på kvadrater och rektanglar. När man målar så och änvänder sig av tejp blir det en rejäl kant och man måsta spackla, spackla och spackla. Det är lättare att jämna ut en trottoarkant typ.
Men, jag har tur som har en snäll bror (målare) som lovat att hjälpa mig, men jag behöver mer pengar av hyresvärden.
SUCK!

Träffade Anita i stan sen. Var och käkade på Flying Barrel på Kristinelundsgatan, mycket gott och gick sedan på bio. Såg "Underbar och älskad av alla" av och med Martina Haag. Rolig film. Jag gillar Martina Haag, har läst hennes böcker och tycker att hon är skitrolig.


Idag blir det städa här hemma för hela slanten. Det ser ut som ***. Chrille har massa disk att ta hand om men det händer ingenting! Blir mer och mer irreterad för varje dag som den ligger där och han kan inte fatta varför. Jag vägrar att ta det! Grejen e bara att jag behöver diskhon för att tappa upp ajax vatten så jag kan damma. Men diskhon är ganska belamrad med annan skit.

Behöver även åka ut till IKEA och byta mina gardiner jag köpte förra veckan.
Blev inte så nöjd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0