Roliga spontana små ord

Jag var au pair i USA i ett år där jag passade världens roligaste 3 åriga pojk Joey, som jag saknar otroligt mycket!
Han var en mycket spontan liten kille som ofta sa roliga saker.
Tänkte dela med mig av några få nu:

"Look Anna, this is when Mommy got married! And daddy was there too!"
-om bröllopsfotot i sovrummet på mamma och pappa


"Mom, how come you don´t wear that dress anymore?"
-fortfarande om bröllopsfoto, han tyckte att klänningen var så vacker (hon såg dock ut som en maräng)

"Anna I love you this huge much (sträcker ut armarna tills han får ont)"
-aaaw

"Let me get the door for you ladies"
- när jag och Linda skulle ut en kväll

Barn säger dem mest spontana saker så jag tänkte dela med mig av lite roliga citat jag hittat på nätet.
Läs och njut!

 

Varför drabbar kärlek två speciella personer?


"En person har fräknar, och då letar han upp en annan som har fräknar."
Andrew, 6 år


."Ingen vet varför det händer, men jag har hört att det har något att göra med hur du luktar... Det är därför som parfymer och deodoranter är så populära."
Mae, 9 år

."Jag tror att det är meningen att du ska bli skjuten med en pil eller nåt, men resten ska inte vara så smärtfyllt."
Manuel, 8 år

Om det tar lika lång tid att bli kär som att lära sig att stava vill jag inte vara med. Det tar alldeles för lång tid."
Glenn, 7 år

"Om du vill bli älskad av någon som inte redan finns i din familj, är det inte fel att vara vacker."
Anita, 8 år


Vad är giftermål?

"Giftermål är när man får behålla sin tjej och inte behöver lämna tillbaka henne till hennes föräldrar"
Erik, 6 år


"Det är när någon har gått ut ett tag och pojken friar till flickan. Han säger: "Jag tar dig för att behålla dig i hela mitt liv, eller i alla fall tills vi fått barn och skiljer oss, men du måste göra en speciell sak för mig." Sedan säger hon "ja", men undrar vad den där speciella saken är, och om det är något oanständigt. Hon är väldigt nyfiken"

Amanda, 9 år

"Jag får huvudvärk då jag tänker på sånt. Jag är bara ett barn. Jag behöver inte sånt krångel"
Adam, 7 år

När är det okej att kyssa någon?

"När de är rika"
Petra, 7 år


"Lagen säger när du är femton, så jag skulle inte försöka tidigare, för säkerhets skull"

 Max, 7 år


"Du bör inte kyssa en flicka om du inte har nog med pengar för att köpa henne en ring, och en videoapparat, för hon vill ha videofilmer från bröllopet"

 Oskar, 10 år


"Kyss aldrig någon i närheten av andra. Det är väldigt pinsamt om någon skulle se dig... Om ingen tittar skulle jag nog kunna pröva på det med en snygg kille, men bara i några timmar"
 Olivia, 9 år


"Det är aldrig okej att kyssa en pojke, de bara dreglar över en. Det är därför jag slutade"

Jeanette, 10


HAHAHA dem är för härliga...


Kommentarer
Postat av: Tinkwink

Fan va barn kan vara roliga synd att de kan vara jobbiga bara =P. Jag bor just nu i Tuve världens ände känns det som =)..

2007-08-19 @ 00:41:46
URL: http://tinkwink.blogg.se
Postat av: Svägerskan

hehe dom kan vara för söta

2007-08-19 @ 09:18:50
URL: http://olaussonmars.blogg.se
Postat av: maria

gud va gulligt!!!!

2007-08-19 @ 12:09:05
URL: http://mariasmode.blogg.se
Postat av: Rana

haha kul :)

2007-08-19 @ 15:22:15
URL: http://jagochkarl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0