dan före dan före dan.

Äntligen fredag. Som jag har längtat efter denna dagen hela veckan!
Inget jobb, varken i blomsteraffären eller volvo. Inget mer truckkörande för mig heller nu. Underbart!
Börjar jobba den 2a januari igen. Det stör mig verkligen att vi skall in och jobba två dagar den veckan. Sen har vi en ledig torsdag veckan efter. Why oh why liksom? Idiot volvo...

Igår efter jobbet hade jag och grabbarna bestämt att vi skulle äta på Burger King. Fatta vad gott efter jobbet klockan ett på natten. Mmm. Järntorget var ju stängt så vi drog in till avenyn. Jesus Kristus säger jag bara. Det var typ vi som var nyktra och en kille till. hahah. Asså folk blir verkligen helt efter när dem dricker. Seriöst! Som apor. Ett kösystem är ju inte att tänka på i alla fall. Och bruden i kassan var något av det långsammaste mina ögon skådat. Jag har själv jobbat på BK och jag vet hur det är. Men där jag jobbade (på liseberg) hade vi konstanta köer heeela dagarna. Och där gick det verkligen undan!
jag hade lust att dra med en gång typ. Det började krypa i kroppen och jag klarar inte av att stå i kö. Efter 20 minuter så tyckte C och C att vi också skulle dra.. redan. Då hade vi inte ens kommit i närheten av maten liksom.

Vi åkte till Mac´s i Majorna istället.
Där hände det något hemskt....

När vi kom körande så såg vi att det låg någon på marken och att det stod en massa folk och drog i han. Vi trodde att han blev rånad och vände fort som fan för att stoppa dem.
Men det visade sig att dem försökte få liv i en kille som hade blivit fett misshandlad. Först verkade det som om han var medvetslös men sen kvickna han till lite och ville därifrån. Vi ringde ambulans och det tog en jävla tid innan dem kom. När dem sedan dök upp hade dem inte ens blåljusen på!
killen vaknade till i alla fall och fick åkt iväg till sjukhuset. Hoppas att det gick bra med honom.
Hoppas att polisen fick tag på honom som gjorde det också. Dem som hjälpte den misshandlade killen visste tydligen vem det var. Sen dök han upp för att kolla hur det var med han som låg på marken.idiot, kanske du skulle tänkt på innan du slog och sparkade! Ditt jävla rövhål!

(Ursäkta mitt språk men jag blir verkligen förbannad på sånt hät)

Nu vet ju visserligen inte jag vad som hände innan den här killen fick stryk. Men att man sparkar och slår på någon som redan ligger är bara fegt. Riktigt jävla fegt! vad hände med att munkäftas liksom? Det är det jag använder mig av. jag kan inte slåss, jag VILL inte slåss heller för den delen.
Det skrämmer mig att sånt här kan hända ute på öppna gator och att  folk inte vågar gå imellan. Igår hade jag vågat stoppa tror jag för då hade jag två killar med mig. Men hade jag varit ensam så hade jag nog inte vågat.
Man vet inte längre. Folk går runt med skjutvapen och knivar och skit.

det kommer aldrig gå att stoppa sånt här. Det kommer fortsätta vara såhär.
Känns skrämmande att man skall uppfostra sina barn att leva i ett sånt här samhälle.
Nu börjar jag förstå varför mina föräldrar vár så oroliga när man var ute sent. Då tyckte jag bara att dem var löjliga och man sa "Litar du inte på mig?" och dem sa "Det är inte dig jag inte litar på det är alla andra runt omkring"
Nu förstår jag precis och det känns underbart att ha såna föräldrar som verkligen bryr och brydde sig!

Ha en bra dag där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0