Summary

Nu skall jag verkligen försöka sammanfatta det gångna året.

Året började ganska bra. jag sa upp min lägenhet i Rannebergen vilket var en otrolig lättnad eftersom jag vantrivdes så. Vart jag skulle bo var inte riktigt säkert men jag visste att det fanns snälla vänner som jag kunde få bo hos. Jag och Chrille bestämde oss för att flytta ihop och allt blev perfekt!
Hela året (i alla fall fram till juni) har varit kantat av lägenhetssökningar för min del. Visningar hit och dit, nej hit och dit. Irritation osv. Men till slut fick vi jackpot.
I februari var Linda och Jimmy och hälsade på. Vi var och bowlade och söp som små as. Gick till trädgårn och vi var dem enda där. Haha. Dagen efter vaknade älsklingen med ryggskott. stackaren!

   

Den 10e mars hade vi en mycket lyckad överraskningsfest för min bror som fyllde 30. Vi lyckades lura skjortan av honom. Jag vågade inte prata med honom på veckor innan festen för jag var så rädd att försäga mig haha. Det var så roligt att alla kom! Farmor och farfar blandade med alla ungdomar. Helt underbart!

         

I slutet av mars lämnade jag lägenheten i rannebergen till en otrolig lättnad. Det var en jobbig flytt med saker utspridda både högt och lågt eftersom jag nu i några månader skulle bo i en etta på 36kvm med Chrille. Skönt att slippa hitta någonstans att sova hela tiden eftersom jag inte vågade sova ensam. Tur att man han underbara Sara som alltid ställer upp för en! Bäst! Underbart att flytta ihop med Chrille igen också.
När vi gick in i april hade vi ju världens högsommarvärme kommer jag ihåg. Vi satt ute på pappas födelsedag den 1:a och det var helt underbart ute. I april gjorde jag även färdigt min ansökningar till utbildningen (Butikskommunikation) Tyvärr så kom jag ju inte in vilket gjorde mig djupt besviken eftersom jag äntligen trodde att jag skulle komma bort från Volvo.

I juni så kom den äntligen! Konserten med Justin Timberlake som jag och Sara hade gått och väntat på sen december 06. Sara var hemma hos mig innan och vi pimplade vin och käkade mat. Varmt var det den dagen också. Konserten var hur grym som helst. ville inte att den skulle ta slut. Ni som läser min blogg har la märkt min passion för Justin. haha. God Damn.
Ännu en flytt i juli månad då vi äntligen hade fått bytt våran etta mot en tvåa i samma område, bara några hus upp i backen. Sen var det färdigflyttat för ett bra tag!
I juli var det även reggaefestival på älvsborgs fästning. Vi hade sett fram emot det jättemycket och det var ju verkligen världens bästa ställe att ha det på. om det hade varit uppehåll då vill säga. Det regnade något jävulskt hela kvällen. Det varkade komma som en överraskning för arrangörerna eftersom det inte fallit en regndroppe under hela sommaren (hör min sarkasm) Dem fick stänga den ena scenen vilket resulterade i förseningar och band som uteblev. Katastrof. Fästningen var ett mäktigt ställe att ha festival på. Hoppas dem siktar på en ny 2008.

       

Jag och chrille var i stockholm på semestern. hade det helt underbart. Avslappnat och verkligen semester. Bodde i tages lägenhet på söder. Kunde inte bli bättre liksom.

     

I augusti åkte jag till skåne och var hos Linda och Jimmy i några dagar. Hade det jättegött och vi var ute och shoppade en del. Barnen är helt underbara! Synd att Linda inte bor lite närmre så vi kan ses lite oftare. Men alltid när vi ses så är det som att vi inte har varit ifrån varandra. En vän för livet!

I september fyllde jag 25. tycker inte att det är något speciellt att fira. Hade släktkalas och sen skulle jag ha tjejerna över på middag men det blev aldrig så. Tyvärr...
I oktober var Julia här och hälsade på. Så roligt att träffa henne igen! Vi tog igen missad tid att hade jätteroligt. Sen var det dags för henne att åka tillbaka till italien.

I november började jag jobba extra i blomsteraffären. Jättekul att börja med det igen!
December var ganska fullspäckad som vanligt med jul och nyår och mycket jobb i blomsteraffären.
2007 har varit ett bra år tycker jag. I det stora hela i alla fall.
Hoppas på ett underbart 2008 med mycket händelser. Bröllop för bror min och förhoppningsvis en del annat kul också!

Gott nytt år på er!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Sara

du kommer ju visst ihåg=)...fan vilken summering där ligger man i lä ja=).......

2007-12-31 @ 14:04:34
URL: http://sajo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0