Hemma

Sist jag skrev så nämnde jag att jag och Alicia skulle på amningsrådgivning. Well, vi var där och jag fick träffa en kvinna och fick berätta vad problemet var osv. Hon hjälpte mig och visade lite. Vi vägde Alicia och det visade sig att hon bara hade gått upp 65 gram på en vecka. Inte bra alls. När bebisar är 2 veckor skall dem helst ha passerat sin födelsevikt. 3880 gram i Alicias fall. Hon hade i onsdags 200 gram kvar till sin födelsevikt.
Hur som helst, barnläkaren ville lägga in oss en natt på BB något som jag var sådär nöjd med. Men för Alicias bästa så gick jag med på att stanna en natt. Där fick jag träffa en jättebra barnskötare som hette Christina. Hon hjälpte mig med amningen och efter jag hade träffat henne så funkade det mycket bättre. Alicia fick sitt första bad också. Hon gillade det. Ögonen blev stooora och hon sprattlade med benen. Synd att jag inte hade min kamera med mig...

Stannade över natten och dagen efter så hade lillan gått upp lite men dem ville hålla oss en natt till. Så fick det bli.
När vi åkte hem i fredags å hade hon gått upp 110 gram på 2 dagar. Mycket bättre än 65 på en vecka liksom.
Det är inte alltid bra att ha ett så snällt barn som bara sover sig igenom dagarna och inte gör väsen av sig när hon är hungrig.
Nu är det lite skillnad dock. Två gånger idag har son sagt ifrån att hon är hungrig. Dessutom är hon mycket mer vaken. Imorse matade jag henne vid 9 tiden. Sen var hon vaken till 13. Likadant igår. Så snäll, hon ligger och tittar och säger inte mycket.
Världens snällaste lilla flicka.

Idag har vi haft besök av Chrilles kompisar. Alicia fick presenter såklart. En ascool tröja fick hon av Chrilles ena kompis. Hennes första reggae tröja med Bob Marley på. Ett par skitcoola solbrillor till det.

Visar bilder en annan dag. Nu  är lilla fröken hungrig.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0