Mordmanual

Läser på GT.se att ännu en kvinna "fallit" från en balkong. Hon har blivit knuffad av en man efter ett bråk i Kallebäck Göteborg.
Jag har tidigare uttryckt mina åsikter angående vad media skriver och inte skriver.
Den senaste tiden har det hänt väldigt många "balkongmord". Och hur vet jag då det? Jo, det skrivs i media. Media sätter griller i huvudet på folk och ger dem idéer. Väldigt dumma idéer.

Media skriver aldrig om att självmord som sker från olika broar. Speciellt här i Göteborg. Det sker många självmord genom att folk hoppar från tex Angeredbron eller Älvsborgsbron. Jag vet inte säkert men jag antar att media inte skriver om detta för att inte ge andra människor idéer om hur deras självmord skulle kunna gå till.

Så varför beskrivs mord så ingående?
Genom att surfa runt på nätet kan man ju i princip hitta en handbok för hur man skall gå tillväga för att mörda någon.
Sinnessjukt tycker jag.
Vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0