Skadeglädje, den enda sanna glädjen

Jag har ju som dem flesta vet jobbat på Volvo personvagnar och dem flesta vet även vad jag tycker om det stället och vad som verkligen pågår innanför dem stängda grindarna.

Jag kan inget annat än att känna en viss "ha ha ha" känsla när jag läser detta.
Så som dem behandlade oss när jag jobbade där så kan dem fan gott  ha det.
Tvingade in oss på lördagar. Beordrat. Det skulle vara starka själ om du skulle slippa komma.
Vi jobbade till 00:12 på fredag kväll och skulle in och jobba över 08:24 på lördag morgon.
Ni kan ju själva räkna ut hur mycket sömn det blir.
Ibland tyckte dem nog att dem var snälla när vi fick komma in 12 på söndag förmiddag och jobba till 21:30. Hela söndagen förstörd. Mindre snällt.
Fick alltid höra hur dåliga vi var. Hur mycket fel vi byggde. Aldrig nämndes det om dem 40% av bilarna som gick ut HELT felfria. Aldrig. Trots att vi byggt dem också.
Till slut fick vi inga julklappar ens. Julklappar som dem har gett sin personal i så många år. Det hade dem inte råd med längre. Julklappen kunde visserligen ändå kvitta för min del. 2 säsongskort på liseberg. Jag går ändå in gratis. 
Men tänk alla med familj. 3 barn till exempel. För dem gör det ju skillnad.
Till slut drog dem ju även in på personalen. Resurserna vi hade som kunde lösa av oss så att vi kunde gå på toaletten försvann även dem. Det fanns ingen tid att gå på toa. Det skulle du planera tyckte dem.

Ja ni märker ju....
Är det konstigt att jag tycker att Volvo borde bojkottas?
Jag kör en Ford, jag vet. Ford äger Volvo men den är i alla fall inte byggd i Torslanda. Inte ens i sverige.
Jag kommer aldrig i mitt liv att äga en volvo.

Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0