Varför kan man inte bara skänka till dem som behöver det

Lägg ner allt detta alla hjärtans jippot nu. Allvarligt.
Jag har  märkt idag att folk är helt hysteriska.
 Å nej, om Alla ♥ Dag inte blir perfekt så dööööör jag!
Å nej, jag är singel på alla ♥ dag!

Tänk om alla bara kunde bojkotta affärena en dag som denna och istället säga
-Du älskling, jag skänkte x antal kronor till barnen i afrika som behöver det mer än vad du behöver 3 röda rosor.
Eller att skänka för att man själv vill.

Det finns barn där ute som inte har tak över huvudet. Det finns människor till och med i detta land som inte har tak över huvudet. Barn som inte kan följa med på utflykter med skolan för att mamma eller pappa inte kan betala. Barn går med trasiga skor. Vuxna människor med trasiga kläder.

Jag och C har inte firat alla hjärtans dag. Vi har varit med varandra men ingen present. Jag har kommit på att  jag vill inte ens ha någon.
Jag skulle hellre vilja att alla barn, i hela världen, skulle få ha det helt underbart!
Om inte för alltid så i alla fall för en dag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0