Dem kan dra åt helvete

Flippar över!
Jag har ont i min rygg som alla vet bla bla bla..
Idag bestämde jag mig för att dra till akuten för jag kan inte jobba så här. Måste ha en sjukskrivning. Företags hälsovården hjälper mig inte. Jag har försökt med dem innan men dem skickar mig bara till sjukgymnasten. Varför? Hon hjälper mig inte heller ju.

I alla fall. Jag gick upp tjugo över åtta idag. Vaknade ändå och jag tänkte att det är lika bra att dra innan hela Göteborg invaderar akuten.
Jag kommer dit, inte mycket folk. Skönt tänker jag kanske inte så lång väntetid. Kommer fram till receptionen för att säga vad det är för fel på mig.
Han frågar och jag svarar att jag har ont i ryggen. Han frågar hur länge jag har haft det. Jag svarar länge men att det har blivit värre det senaste.
- Njaaa då ska du egentligen söka till vårdcentralen för vi har ju inga uppföljningar här.
Ok lustigt säger jag för vårdcentralen säger att jag skall söka till företagshälsovården men dem hjälper mig inte (uppköpta och mutade av volvo enligt min uppfattning) Jag behöver en sjukskrivning och kanske en remiss någonstans sa jag.

Anyway, den k***n NEKADE mig vård! Fattar ni eller?
Jag sa till han att jag betalar ju för fan för vården då får la jag söka vart jag vill?
Är det inte så?
Ringde till vårdcentralen sen också. Hon blev lite fundersam när hon såg min adress. -Vart bor du? sa hon
-Majorna svarade jag, men jag har valt att gå kvar i Angered för att jag trivs med min doktor. Och så ofta är man inte där,. Tur att hon var snäll och trevlig och inte gav mig en hard time för då hade hon nog fått höra ett och annat.

Vad är det för jävla sjukvårdssystem när man inte får söka vård vart man vill och BETALAR för det.
Helt sjukt ju.
Idag stannar jag hemma i alla fall. Utan läkarintyg.

Kommentarer
Postat av: Anna

svenska sjukvården har ju blivit helt knäpp..

2008-01-20 @ 12:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0