Tvångstankar?

Det finns en gubbe som bor i huset. Han har en vit gammal volvo som jag skulle tippa på är hans ögonsten. Jag ser han aldrig köra några långa sträckor. Bilen står mest parkerad här nedanför men varje kväll kommer han ut, startar sin volvo, backar den ca 10-20 meter och kör in den på samma parkering igen. Så slår han av motorn och går runt bilen och kollar sin parkering. Oftast står bilen precis som innan men han är ändå inte nöjd så han hoppar in i bilen igen, startar motorn, backar ut och kör in igen. Och karln som är så rädd om sin bil kör den så långt in så jag tror att han en vacker dag kommer köra in den i berget. Ibland sker hela proceduren tre gånger. Det finns även ett moment när han öppnar bagagen och tar ut en trasa och torkar lacken på bilen. Haha han är så skadad.
Häromkvällen kom han ut i finkläder (smaksak visserligen) och pratade med sig själv och körde sin kvällsritual.
Jag och Chrille brukar stå och titta på han och skratta.

Kom och tänka på honom för han var precis ute nu.

Det finns även en kvinna som också bor i huset. Hon har en katt. Katten heter Kajsa. Hon ropar på Kajsa ca 5-10 ggr om dagen. Först undrade vi vem fan Kajsa var. Jag trodde att det var ett barn och blev lite fundersam eftersom det verkar som dem inte har någon koll what so ever på Kajsa. Nu har vi fattat att det är en katt. Det ropas på denna katten i tid och otid. Jag börjar undra om den har speciella mattider.
Imorse gick tanten och ropade. Chrille ropade tillbaka genom sovrummet med fönstret på glänt:
- Kajsa är döööööd!
Hahahaha jag dooog av skratt!

Majorna Majorna.

Här händer det mycket roligt.

Kommentarer
Postat av: jull

haha orginal, jag bara älskar dom!

2008-06-29 @ 22:10:47
URL: http://jullbull.blogg.se/
Postat av: anna

eller hur haha dem e för härliga

2008-06-29 @ 23:15:47
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hahahaha...lilla gubben...

Vem vet, tanten kanske e förvirrad. Hon kanske inte ens har nån katt.

Vi trodde vi hade konstiga grannar, men dom verkar heeelt normala nu! ;)

Kram kram

2008-06-30 @ 06:58:46
URL: http://sandradee82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0