hantverk

Var hemma hos mamma och pappa igår. Mamma visade mig hur man börjar med virkningen och nu sitter det som en smäck! Har virkat 10 mormorsrutor hittills. Typ 70 kvar hehe.
Vi var och köpte garn och mamma började sticka på en kofta till babyn. Pysselmormor. =)
På kvällen var jag bara hemma och glodde på TV. Virkade såklart.
Idag kommer Sara hit. Vi skall kolla på melodifestivalen och käka räkor. Om hon kommer snart då vill säga för annars hinner la fiskgubben stänga. Chrille skall ut med jobbet ikväll.


image316

Så här kommer filten til babyn se ut.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så mysigt! Jag gjorde en mormorsfilt till min lillebror när han förlovade sig...darling jag e ledsen men du kommer kräkas på dom där rutorna till slut! Men man e riktigt stolt när man e klar!
Lycka till! Kram på dig morsan

2008-03-15 @ 17:26:53
Postat av: anna

jag vet, därför går jag hårt ut nu i början medan det fortfarande är roligt. haha så har jag inte så många att göra sen när jag har tröttnat. hehe

2008-03-15 @ 19:30:58
URL: http://pann.blogg.se
Postat av: Mamma

Ser ju jätte bra ut duktig tös bara att virka på. Fick stickat en bit på koftan blir riktigt bra tycker jag. Kram

2008-03-15 @ 19:55:57
Postat av: Sandra Dee

Oj, skulle kolla nu om nån mer skrivit å upptäckte att jag inte srev mitt namn innan!
Det va jag, Sandra..hihi..lika förvirrad som vanligt! Kram kram

2008-03-16 @ 08:56:23
URL: http://sandradee82.blogg.se
Postat av: anna

sandra jag misstänkte att det var du. hehe kram

2008-03-16 @ 12:41:38
URL: http://pann.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0