Okänslig?

Jag är ingen känslig person direkt när det kommer till att se saker på TV. Typ som när dem varnar för starka bilder eller starka scener.
Men ikväll blev jag faktiskt rädd, äcklad och lite ledsen.
Dem kastrerar 3 dagar gamla grisar i sverige för att köttet, längre fram när grisen blir mat, inte skall smaka illa. Det kan tydligen göra det om grisen inte är kastrerad. Och istället för att ta in vetrinärer som kan kastrera grisarna MED BEDÖVNING så görs det UTAN BEDÖVNING av bönderna/uppfödarna eller vad man kallar dem. Att ta in en vetrinär är för dyrt tydligen.
Dem tryckte fast grisen i en liten plåtskena, spände fast huvudet och skar av dem ädlaste delarna. Grisen skrek som fan! Inte så konstigt! Det gjorde verkligen ont i mig!
Så nu vill jag inte äta gris på ett bra tag. Definitivt inte gris som kommer från sverige.
Nån som vill ha 2 kilo griskött som ligger i våran frys?
Fast, vem vet hur det går till i andra länder.
Jävla männsikor alltså!

.


Stackars lilla pysen....

Kommentarer
Postat av: Sandra Dee

Ja vet!!! Så jävla äclkigt!!!
Jag såg hur dom "sorterade" kycklingar på tv innan, det va oxå vidrigt. Först stod dom å kläcktes i små trånga lådor å sen sorterades dom av människor på rullband å lite då å då ramlade dom egenom å föll kanske 30cm....pang... tror vi får sluta äta kyckling å gris!

2008-03-15 @ 17:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0