Måste jag göra något?

Många frågar mig "Vad skall du göra nu när du skall vara hemma i två månader?"
Svar:
Jag skall vänta på bebisen! Vänta och vänta och vänta! Nej men seriöst, måste jag ha något att göra varje dag? Jag skall njuta av att slippa gå och jobba. Jag skall ta en dag i sänder. Bara vara. Jag och babyn. Försöka vända på min och babyns dygnsrytm så jag slipper vara vaken på natten när babyn har kommit. Får väl passa upp på Chrille också så att han kan slinka till med lite pengar när det behövs haha. Det blir väl en tripp till skåne också. Hälsa på folk. Känna på hur det är att vara hemmafru. Ligga på stranden. Pyssla hemma. Scrapbooking. Samla kraft till förlossningen.
Det börjar ju underbart på onsdag med färgning av fransar och bryn och plocka ögonbrynen på Gildaskolan och sen göra stan med mamma. Middag ute. Första dagen skall firas helt enkelt. Tre generationer på stan =)
Ni ser, jag har massor jag kan sysselsätta mig med.

Jag frågade några kvinnor på föräldrargruppen om dem fortfarande jobbade och det gjorde dem. Dem skulle typ jobba tills en veckan innan förlossning. Vad skall vi göra hemma sa dem. Samla kraft hett tips!
Skönt för dem att dem har så lätta arbetsuppgifter.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ett hett tips är att sova sova sova & sova lite till..du kommer va "död" den första tiden när bäbisen har kommit.

2008-05-26 @ 23:46:37
Postat av: anna

tack för tipset men man kan väl inte sova ikapp sig själv?

2008-05-27 @ 01:09:21
URL: http://pann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0