Renovering

Har ju haft planer för vardagsrummet en längre tid nu. Men mattan jag skall lägga på måste kemtvättas och jag har bett Chrille att ta ut den ur källaren men det händer liksom inte mycket mer än så. Jag har haft lite mörk inredning i vardagsrummet innan. Våra möbler är ju i indisk stil (shesam trä) och så har jag kört på svart och lite mossiga färger. Men nu är jag så trött på det och vill ha ljus! Ljus inredning!
Möblerna är ju såklart kvar men gardinerna är utbytta. Ny lampa i fönstret som är gudomlig! Ljusstakar i ljusa fäger osv osv. Och sen skall det läggas på en naturfärgad matta.
Fotat? Såklart!

                   

Buddan måste ju såklart vara med för att bringa tur!
Det känns som ett helt nytt fönster! Än så länge så är det bara fönstret som är dekorerat.
Var ute på 421 också och köpte dynor till utemöblerna på balkongen.




På balkongen får det bli lite mer färg. Dessa dynorna fastnade jag för. 39 spänn styck bara!
Nu är det bara blomster som saknas där ute sen kan jag njuta där när jag är hemma och väntar på bebisen!
Nu skall vi göra tacos.
Skriver nog mer sen

Kommentarer
Postat av: Malin

Fint du gör det...vill med ha såna visioner som du har

2008-05-16 @ 19:01:19
Postat av: anna

tack!! du menar att veta exakt hur du vill ha det??

2008-05-16 @ 20:35:35
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: Malin

ja på ett ungefär

2008-05-16 @ 21:13:06
Postat av: anna

titta i en massa inredningstidningar och på nätet och bestäm dig för en stil du vill köra på. Nu är jag inne på den romantiska stilen i vardagsrummet. det som är bra är att man kan köra på olika stilar i olika rum. jag kan hjälpa dig om du vill.

2008-05-16 @ 21:49:50
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: malin

ja..men sen ska man ju inreda även så håkan gillar det

2008-05-16 @ 21:57:52
Postat av: anna

haha sånt tänker inte jag på. kanske inte väljer rosa och blommigt och sånt även fast jag gärna skulle vilja ha det i ett rum. det får blir i ett framtida flickebarn rum..

2008-05-16 @ 22:13:19
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: Sara

ååååh va fint d ser ut i fönstret=) d måste ändå gjort en väldig skillnad när du bytte gardiner även om du inte ändrat nått annat i inredningen....du har ett fanatstiskt öga för det där=)

Love ya gumman

2008-05-16 @ 23:37:32
URL: http://sajo.blogg.se/
Postat av: anna

Ja det gör jävligt mycket när man byter gardiner. bara såna smågrejer liksom. love ya hoppas du mår bättre nu :/

2008-05-17 @ 01:03:25
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: Malin

jag e på jakt efter nya gardiner jag med i vardags rummet...gillar såna frans gardiner men har inte hittat nån snygg på nätet som passar i rummet...får kolla vidare

2008-05-17 @ 09:28:03
Postat av: Sandra

Jätte fint!!! Jag bara äääälskar buddan!!!

Dynorna på balkongen gillade jag skarpt, älskar såna söta färger å mönster. Har alltid sånt på balkongen för det blir nog lite för mycket för Andreas att ha det inne året runt. Vill inte ha barn just nu men har alltid velat ha ett barnrum som man kan göra så där fluffigt å mysigt!!

Å det kan du ju göra nu!!! Lite avis...

Puss puss

2008-05-17 @ 11:47:54
URL: http://sandradee82.blogg.se/
Postat av: anna

sandrus: a fast vi ha ju bara eb tvåa så det finns inget barnrum att inreda.. men tänk när man har ett hus!

2008-05-17 @ 17:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0