Knäckig äpplepaj

Äpplen i skivor (så mycket så att det täcker botten på formen)
ev 1 1/2 msk potatismjöl
1 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
100 gram smält smör
1 1/2 dl ljus sirap

Smörj en form och täck botten med äpplena. Strö över potatismjöl OM äpplena är frusna och vattniga. Smält smöret och blanda ner socker, vetemjöl och bakpulver till en smulig deg. Fördela över äpplena. Ringla över sirap i ett rutmönster. Snåla inte!
Grädda i ugnen på 200 grader i ca 20 min tills pajen fått en fin färg. Servera med glass eller vaniljsås. Pajen är godast och knäckigast nygräddad.



Jag har även gjort denna pajen med rabarber och det är också helt sjukt gott! Man kan nog göra den med vad som helst..
Den är helt ruskigt god!

Kommentarer
Postat av: Therese

fyyyyyyyyyyyyyyyy faaaaaaaaaaaaaaaaaaan va gott



vill haaaaaaaaaaaaaaaaaa

2008-10-25 @ 00:17:39
Postat av: anna

jag ska baka den när ni kommer hit nån dag. Vi ska ju träffas i veckan bestämde jag och catrin igår. kanske ta en fika i slottskogen. Sen hem till mig och fika igen kanske. haha då kan jag baka den pajen. vem säger att man inte kan fika mer än en gång om dagen? puss

2008-10-25 @ 11:34:27
URL: http://pann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0