Mys på kvällen

Jag har fått in en mysig rutin som jag och Alicia kör på kvällen. Hon ligger och leker i sitt babygym en stund och sen brukar jag sjunga lite för henne. Sen blir det blöjbyte och vi lägger oss i sängen och så läser jag en bok för henne. Vi har bara en bok än så länge haha stackarn kommer ju tröttna. Måste köpa fler. Rota hemma hos mamma och pappa imon när jag skall dit. Efter detta så brukar hon tvärdäcka.

Visst hon är lite och förstår väl inte innebörden av boken men det är mysigt och hon verkar uppskatta det.
Om inte annat så gör jag det =)
Nu skall jag bara försöka reglera mattiderna så hon äter senare och kanske sover längre...

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du jag har läst i min pedagogikkurs att man ska börja läsa böcker för barn när de är nyfödda, barn som får höra mycket sagor och så vidare utvecklar ofta ett tidigt och korrekt språk!

Vad stor hon har blivit förresten!

2008-10-28 @ 23:04:04
Postat av: anna

jasså, vad bra! då skall jag fortsätta med det! det är mysigt att läsa saga =) ja hon växer så fort!! lilla stumpan. puss

2008-10-29 @ 08:49:27
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: Sandra

Låter som en mysig rutin!

Jag tror oxå på sånt där. Samma att dom hör ljud när dom ligger i magen. Musik å folks röster å liknande...

Kram kram

2008-10-29 @ 14:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0