Överraskningskalas

Igår hade vi överraskningkalas för min pappa som fyllde 60 när han och mamma var i Thailand. Vi hade planerat att laga mat och kom upp till dem med en massa grejer. Han blev jätteglad och mamma likaså som slapp springa och passa upp på gästerna. Det gjorde jag och mina syskon. Mamma tog hand om Alicia. Världens bästa mormor!
När vi kom upp så fikade vi först ute på altanen i den underbara vårvärmen. Min svägerska hade bakat för jävla goda muffins! Jag hade bakat så att vi skulle göra påskbakelser men dem där muffinsen var enorma så det blev inga bakelser.



Vi lagade middag. Johan hade kommit på en grym meny.
Förrätt: Pepparrotssoppa med rökt lax
Varmrätt: Kalkon, potatis, sås och sallad.
Dessert: Bärfyllda crepes med vit choklad och glass.

Ja jag säger det. STILA DIG vad gott det var!



Mästerkocken! Han är så duktig min kära bror!

Alicia var så himla duktig. Hon sov en stund på eftermiddagen och var trött på kvällen men hon satt med oss ända tills vi åkte hem vid nio tiden. Inget gnäll alls nästan! Det var nog roligt att vara på kalas!



Födelsedagsgubben!



Kalasflicka!


Kommentarer
Postat av: Johan

Tack för dom fina orden. Jag hade två duktiga medhjälpare också. Såsen blev ju ännu godare tack vare vissa saker som hände med den ;-). Hi Hi. Det var en väldigt lyckad dag tycker jag. Kram Kram

2009-04-14 @ 16:53:58
Postat av: Johan

Tack för dom fina orden. Jag hade två goda medhjälpare också Såsen blev ju änuu godare tack vare vissa saker som hände med den ;-) HiHi. Det var en väldigt lyckad dag som helhet. Kram Kram

2009-04-14 @ 17:02:07
Postat av: anna

haha we make a team! Kram

2009-04-14 @ 20:16:52
URL: http://pann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0