Stockholm dag 4

Sista dagen gick vi till ett musikmuseum som en kvinna på tåget tipsade oss om. Hon sa att det var bra för barn. Och eftersom Alicia vart så duktig och stått ut med att sitta i vagn och gå i affärer så mycket så tyckte vi att hon var värd ett par timmar på museum =).





Först fanns det små hål/fack som man kunde stoppa in händerna i och då kom det olika ljud, sen kom man in i ett rum där det fanns en ficklampa och en stjärnhimmel. När man lyste upp på stjärnorna så spelades det olika harmoniska melodier. Mysigt! Och Alicia tyckte det var spännande.





Alicia spelar på någon slags "orgel".



Vad gör du mormor?



Wow! Vad roligt!





Ni ser ju hur roligt det var!





Musikmuseet kan jag verkligen rekommendera om ni är i stockholm och har barn med er! Ligger på sibyllegatan.

Sen hade vi inte så många timmar kvar innan tåget gick hem. Men vi hann med några affärer till och hamnade nästan mitt upp i ett rånförsök på en bank på Hamngatan. Nejdå, så dramatsikt var det faktiskt inte men det var shit load med poliser och ambulanser och dem hade spärrat av när vi gick förbi. Tur att vi inte kom mitt upp i dramat.

Vi har haft det så underbart! Tack mamma och tack min lilla Alicia för en underbar resa med er. Detta gör vi om tycker jag!



Hejdå Stockholm!

Kommentarer
Postat av: Sara

var kommer Alicias musikaliska ådra från???

2009-08-17 @ 22:52:58
URL: http://sajo.blogg.se/
Postat av: anna

från mig såklart! Kommer du inte ihåg den afrikanska dansen? Jag ägde ju för fan haha

2009-08-18 @ 09:48:16
Postat av: Mamma

Tack själv det var så mysigt o roligt att Du ville åka med din Mamma. Jag gör gärna om det. Puss o kram

2009-08-18 @ 17:52:37
Postat av: Tess

va mysigt ni har haft de :) Lillfisen ser ut att stormtrivas :) Vi får la ta en tripp upp till Stockholm med töserna :) Shit va gött vi skulle ha de utan grabsen hahaha

2009-08-18 @ 18:50:56
Postat av: anna

ja tess, det hade vart frihet det! hahaha

2009-08-19 @ 13:30:48
Postat av: Jill

Va söt hon e med sina tänder...å söt skjorta=)))

2009-08-21 @ 09:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0