En eftermiddag på Liseberg

Vi spenderade eftermiddagen på Liseberg. Först hos Johan och käkade god mat. Jag och Chrille åt biff med pommes och bearnaisesås och Alicia åt pasta carbonara. Lyxigt och gott. Sen fick Alicia en pepparkaka från caféet också hehe. Alla vet vem hon är där. Hon har en stolt morbror och det gör mig glad (rättelse: hon har två stolta morbröder!).
Med mätta magar gick vi ut i parken. Johan fortsatte jobba så han kunde tyvärr inte gå med oss. Det var alldeles lagom med folk och det började snöa när vi gick där också. Spelade lite, Chrille vann en liten noblesse men jag hade ingen tur alls idag.
Sen åkte vi sagoslottet! Alicia verkade tycka att det var spännande. Hon satt alldeles tyst och tittade runt omkring. Ponnykarusellen åkte jag med henne också men den var inte så populär. Men farfarsbilarna var roliga!



Vi hälsade på tomten också såklart. Där kunde man skriva önskelistor men Alicia satt mest och lekte med alla fina pennor.



God pepparkaka hos Johan!



Snygga föräldrar!





Karusellåkning.



Världens finaste lilla pys som skötte sig utmärkt hela dagen! ♥

Vi hade en jättemysig dag och imorgon är det dagen före den stora dagen. Vi måste ut och fixa två små julklappar, dessutom har vi tvättid och jag måste verkligen moppa golven här hemma. På kvällen har vi planerat in lite dagenförejulafton-mys.
Än så länge ligger snön kvar och det har tom snöat mer. Men nu verkar det ha slutat. Det blir nog en vit jul i år. Jag kan inte minnas när vi hade det sist....

Kommentarer
Postat av: "faster" malin

ja jag hoppas det är kvar...som det ser ut nu ska d vara kallt...hoppas hoppas

2009-12-23 @ 05:05:43
Postat av: Sandra

Jag kom ju aldrig till Liseberg i år :(

Ja vet, kan inte minnas när det va en vit jul sist...

Mysigt!

2009-12-23 @ 07:41:14
URL: http://detvabattreforr.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vad mysigt Ni hade det. Kram

2009-12-23 @ 09:30:22
Postat av: Johan

Tack för besöket. Såklart man är stolt över en så söt och charmig systerdotter. Man kommer väl hamna på ännu mer plus när hon förstår mer vad Liseberg är för något. Kram Kram

2009-12-23 @ 18:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0