Halvvägs

Fredag innebär vägdag.
Denna veckan hade jag tappat 0,8 kg och det innebär att jag nu har gått ner 6,2 kilo.
Mitt mål är 13 kilo alltså är jag nästan halvvägs!
Jag satte som mål att tappa 13 kilo på 27 veckor. Jag har hållit på i sex veckor.
Jag kan verkligen rekommendera viktklubb.se!
Tack Catrin för att du tipsade mig!

Jag ser verkligen nu att jag har gått ner. Det börjar visa sig en midja, magen är nästan borta och i ansiktet ser jag verkligen att jag tappat vikt.
Igår när jag var på BVC så sa vår sköterska att Alicia går upp och jag går ner. Hon är en av dem få (förutom Therese och Catrin) som nämner att det syns att jag gått ner. Varför är folk såna? När man vet att någon kämpar med sin vikt varför säger man då inte Vad duktig du är och det syns verkligen att du gått ner i vikt nu!
Ingen nämner någonting. Har folk så svårt att unna en annan människa lite beröm?
Så typiskt svenskt.....

Kommentarer
Postat av: Annica

Hej gumman! Måste faktiskt säga att du är jätteduktig men jag har ju svårt att se på dig att du gått ner:) Men jag vet hur mycket det betyder när nån påpekar att man har gått ner, jag gick själv ner tio kilo förra året och det är superkul när nån säger att det faktiskt syns. Kommer faktiskt ihåg när jag träffade dig i nordstan för hundra år sen när du sa att jag var så smal, det värmde:) Då för övrigt bestämde vi för att ses, varför blev det inte av egentligen? Stor kram och stort grattis!!

2009-02-06 @ 23:57:58
Postat av: anna

tack annika!! Nej du kan ju inte se hur jag ser ut eftersom jag sällan lägger ut bilder på mig nuförtiden. Kanske bli ändring på det nu när jag känner mig mer nöjd med mig själv.

Haha kommer inte ens ihåg när vi träffades i nordstan men när någon säger att man är smal så minns man det för alltid. Jag kommer ihåg på ett gammalt jobb så var det en kille som la händerna runt min midja och sa:

-Vilken smal midja du har.

Det var nog det finaste någon någonsin har sagt till mig hahaha.



Ha det gött Annika, vem vet kanske blir det en träff framöver nån gång. Kram

2009-02-07 @ 09:17:42
URL: http://pann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0