It´s a keeper

Idag åkte jag och Alicia ut till backaplan för jag bestämde mig för att ta en titt på barnvagnen som jag ville köpa.
Jag vill verkligen tacka den rara försäljaren Nids4kids som var ärlig och inte bara tänkte på att tjäna pengar.
Hon sa att den vagnen vi har idag är sååå mycket bättre. Brio sing som jag ville ha, har för det första ingen fjädring. Hon sa att tänk dig själv att sitta i en bil utan fjädring. Man skulle ju få ont i ryggen efter en stund. Dessutom märkte jag att bakhjulen satt bredare isär än vad dem gör på vår vagn idag, och jag är inte säker på att den skulle få plats i bilen. Jag tror att det skiljde ca 5-10 cm faktiskt.
Sittdelen gick inte att fälla helt utan man tiltade den liksom. Jag tror inte att det är nyttigt för ett barn att "sitta" och tex sova i vagnen om man är ute på långpromenader. Och eftersom det inte heller var någon fjädring så blir det jobbit att ta sig upp för att tvåtusenelva trottoarer/refuger som omringar oss här hemma.
Allt talade verkligen mot den. Nu förvånar det mig inte om jag vinner den eftersom jag tävlar om en sån vagn nu.
Men isåfall behåller jag båda haha.

Kommentarer
Postat av: Frida

Skönt med ärlighet!

Självklart att utseendet viktigt, men komforten är viktigare...

Nu vinner du säkert vagnen bara för det.

Kram Frida

2009-02-24 @ 17:45:56
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: malin

ok där ser man

2009-02-24 @ 18:03:48
URL: http://bilbruden.blogg.se/
Postat av: malin

ja jag vet...

2009-02-25 @ 08:48:00
URL: http://bilbruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0