Onsdag

Idag var det ingen babyrytmik då dem små liven hade sportlov =). Ganska skönt måste jag säga för jag hade lite att stå i här hemma. Jag gick och tränade på morgonen och kom hem, tog en dusch käkade lite lunch och sen åkte vi till engelska tapetmagasinet för att hämta färg. Chrille vill inte ha vitt här hemma men nu har han gett upp kampen och det blir en vit färg. Egg hette den. Jag skall dock kolla en gång till imorgon när vi skall dit igen. Hade nog velat ha en liiiite mer cremefärgad. Brorsan kommer hit och målar på fredag och ev lördag också.

Vi var ute och handlade lite mat också.
Annars har det vart en lugn hemmadag. Alicia den lilla slöfocken sov middag i nästan tre timmat förut. Vi fick väcka henne när klockan närmade sig 17:00. Ändå somnade hon utan protester klockan 19:30. Hon är sin far upp i dagen när det kommer till att sova.

Vi har henne en del på magen på golvet nu så att hon skall öva på att förflytta sig. Och det gör hon verkligen. Hon backar. Idag fick hon tag i en sladd så jag tog henne och flyttade på henne till mitten av rummet. Sen gick jag in i sovrummet och bäddade och drog upp persiennerna. När jag kom ut igen så var hon på sladden igen. Den lilla spjuvern! Hon hade antagligen som mål att få tag på sladden och det fick hon. Dags att barnsäkra. Nu kanske äntligen Chrille spikar fast sladden som jag bett han om i ett år....
Annars när hon ligger på golvet och kämpar och blir trött så lägger hon huvudet på sne och drar en suck. Det är så sött haha.

Nu skall jag lägga mig och läsa lite.
Glad över min vinst är jag =)
Godnatt gott folk och välkomna alla nya som strömmar in!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0