Måla om

Idag bestämde jag att vi skall måla om här hemma. Vardagsrummet skall målas. Jag tycker inte om fondväggen vi har och idag går vardagsrummet i beige men nu skall det målas "Äggskal". Brorsan har lovat att hjälpa mig så slipper jag hålla på och söla. Å det kommer bli ljust och fint. Imorgon skall jag ringa hyresvärden så vi kan hämta färg. Skall hämta färg till listerna också. I köket behöver dem verkligen målas.

Idag var det babyrytmik. Alicia satt mest och stirrade och såg förvirrad ut haha.
Jag är lite sne... Vi har det senaste skämt bort Alicia genom att ligga brevid henne när hon skall somna. Nu kommer vårt straff. Ikväll när hon skulle somna själv så var hon heeeeeeeeeeeeeelt hysteriskt. Hon skrek som jag aldrig hört henne skrika innan. Jag har sagt till Chrille att nu får vi lägga av att natta henne genom att ligga brevid, Han fattar inte varför. Problemet är att ju större hon blir desto svårare kommer det att bli att vänja av det. Han tycker att jag har helt fel och säger att han kan natta henne varje kväll. Jo tjena. Jag tycker att det är jättemysigt att hålla om henne tills hon somnar, men det är dags att tänka ett steg längre liksom....

Imorgon börjar babysim igen. Tyvärr skall inte Malin och Viktor gå mer. Hade det inte varit för att vi redan har betalat så hade jag struntat i det jag med. Jag känner att vi lika gärna kan åka och bada själva. Men men, nu är det som det är.

Nu skall jag bädda ner mig på soffan (Chrille snarkar så jävligt så jag FLIPPAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR ÖVER!) Vad fan gör man med dom? Tips mottages!

Kommentarer
Postat av: Sara

asså ska d målas om? nice nice....kommer bli skint fint garanterat...

att män aldrig lyssnar på sina kvinnor! va e detta?! argh

2009-01-29 @ 00:47:00
URL: http://sajo.blogg.se/
Postat av: anna

aaa det verkar vara något alla karlar har gemensamt; lyssna ej på era kvinnor! Gud förbjud!

2009-01-29 @ 07:32:11
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: juli

tips på snarkningar



1. ge honom en stor örfil, visst han vaknar men vet inte varför och snarkingarna upphör

2. skrik högt som fan HÅLL KÄFTEN! samma resultat som ovan, har öven testat att skrika DET BRINNER! det fungerar också

3. håll för hans näsa, mycket kortsiktig lösning dock

4. släng ut honom på soffan



hoppas de går bra!

kram

2009-01-29 @ 12:12:18
URL: http://jullbull.blogg.se/
Postat av: anna

hahahah att skrika mitt i natten går bort. stackars Alicia. Men ibland blir jag så arg så jag skulle nog kunna slå ihjäl han! Hahaha. Det är det mest irriterande ljudet EVER! Det och motorcyklar! Tack för tipsen.kram

2009-01-29 @ 17:27:35
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: Catrin

Silence,snark dämpande spray, finns på apoteket!

2009-01-29 @ 18:19:23
URL: http://yppah.blogg.se/
Postat av: anna

chrille köpte en spray från hälsokosten... helt värdelös....

2009-01-29 @ 20:13:31
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: Malin

ja sprayer är bra...hjälpte för mig...han får gå till läkaren annars

2009-01-30 @ 16:09:30
Postat av: Jill

Finns två plast"bollar" man sätter i näsan...funkar perfekt på Patrick.

2009-01-30 @ 18:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0