"Emo och Partille Johnny"

När vi var i Sälen så var även Chrilles morbror, hans fru och deras två barn 11 och 13 år gamla med. Den ena energisk som få och den andra sådär tyst som tonåringar är. Slösar inte på leenden osv. Inget ont och barnen, dem är jättegoa och fina! Vi har fått lära oss en del jag och Chrille.

Att det finns en typ av ungdomar som dem kallar "EMO" visste jag innan. Det är såna svartklädda, svart hår, lite speciella. Emotionella kan man la kalla dem.
Sen finns det även en typ som kallas "Partille Johnny" haha. Det är killar som har luggen sådär lite slickad mot pannan och resten av håret spretigt. Dem har gummiband längst ner på byxorna, visar halva röven. Såna där randiga plastiga solbrillor är visst också ett kännetecken.

Hahaha Partille Johnny. Så jävla roligt.

Kommentarer
Postat av: Sara

asså du hade inte hört om dom innan? vi har diskuterat fenomenet några månader, har du sett hur många gummiband dom har på benen eller? typ tjugo!!! haha sorgligt, jag har en bild (eller tomas har på mobilen) som vi tog på ett helt gäng partille johnnys för någon månad sen..då hade alla rosa byxor med!!!

2009-07-27 @ 01:34:54
URL: http://sajo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahaha, tack Anna för att du förklarade för mig vad "partille johnny" står för. Haha har hört uttrycket tidigare men inte fattat vafan det är.

HAHAHA klockrent!!!

Hoppas ni hade en GRYM semester för övrigt.



kram kram Eleni

2009-07-27 @ 08:27:13
Postat av: anna

hahahaha jag hade aldrig hört det. Visst e det roligt!

2009-07-27 @ 08:36:49
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: julii

haha

hörde detta partille johnny för första gången i gbg i veckan...

2009-07-27 @ 20:43:02
URL: http://jullbull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0