Vår semester

Vi kom hem strax efter klockan 17 igår. Det är så skönt att vara hemma. Vi har haft det bra även fast det har vart rätt pissigt väder. Onsdag, torsdag och fredag var det helt OK men resten av dagarna var det mulet och regnigt. Det kändes som höst igår när vi åkte hem. 10 grader och blåsigt som fasen.

Vi har inte gjort många knop. Promenader när vädret tillåtit, jag mitt dumma as glömde min regnjacka... En dag var vi och badade, då det var riktigt varmt och gött. Alicia älskade det och ville hoppa i poolen med en gång =). I lördags var vi i Malung och tittade. det fanns inte mycket att se men vi fördrev tiden iaf. På kvällen var vi och käkade grillbuffé. Det var hela sjuuukt gott. det godaste jag har ätit på länge tror jag.
Dem hade en fäbod med djur (ingen fäbojänta dock haha) dit jag och lillan gick en dag och tittade på djur. det avr grisar, hästar, kaniner och getter. Alicia tyckte det var jätte kul, hon älskar ju djur!

 

Söt get. Och söt tjej. Jag hade Alicia i famnen men hon skulle prompt ner ochhälsa på geten. När den närmade sig så skrttade hon men höll tag om mig ändå =). Vilket tjöt det kommer vara från henne när hon bli större "Mamma kan jag få ett djur". Och jag som inte är ett fan....

Stugan vi bodde i var liten och OK. 35 kvadrat tror jag att den var men det räckte bra till oss. Jag har dock lite svårt att bo sådär. I en stuga där andra männsikor, som man inte vet vilka dem är, har bott innan. Jag tycker att allt är äckligt. Jag har tvättat mina händer så mycket där uppe så jag var tvungen att gå och köpa mig en handkräm efter bara två dagar haha. Hade svårt att sova också för jag tyckte att det var äclkigt runt omkring haha. Våningssäng och äcklig kudde fastän jag hade egna sängkläder med mig. Normalt beteende....
Alicia har också sovit rätt dåligt, eller hon har somnat sent rättare sagt. Runt 22 tiden. Fast då har hon sovit til 8:30 också. Se det har ju faktiskt varit gött. Men igår när vi kom hem så somnade hon jättesnällt i sin säng. Hon har nog längtat hem. Det är tryggt här hemma. Lillfisen.



Jag och lillan när vi var ute och käkade i lördags.

 

Alicia har fått sin första födelsedagspresent redan. En "goseälg" av Göran, Björg, Fanny och Philip. Jättegulligt av dem.



Chrille köpte sig ett par STOOOORA gummistövlar. Haha jag skrattade åt dem för de se ut som stövlar som tillhör en mördare i en skräckfilm. Han har ju gigantiska fötter. Storlek 45 var för stort på lillan iallafall. Hon nådde inte ens ner med fötterna haha. Nappen har hamnat snyggt där också...

Vi har haft en skön semester! Gött att komma bort från alla måsten! Men riktigt gött att vara hemma igen.

Kommentarer
Postat av: Pappapoet

Skönt med lite semester, söt den sista bilden var :d

2009-07-28 @ 08:26:35
URL: http://pappapoet.blogg.se/
Postat av: Jill

hahahaha fy fan va gullig hon e hahaha=)))

2009-07-28 @ 09:36:55
URL: http://jillo.blogg.se/
Postat av: Sara

världens bästa bild, hehe=)

2009-07-28 @ 10:44:37
URL: http://sajo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0