Lägenheten

Lägenheten vi var och tittade på tackade vi nej till. Den var sunkig och att ta den skulle verkligen vara att byta ner sig. Vi kom fram till att vi är inte så desperata trots allt. Vi får helt enkelt hoppas att det dyker upp något annat mer intressant framöver.

Helgen spenderade jag och lillan hemma hos mamma och pappa. Lugnt och skönt och ett helt hus att röra sig i! I framtiden skall jag köpa ett hus (helst bygga nytt). Att bo i hus är frihet tycker jag!
Jag och mamma rotade bland mormors gamla fina lakan (såna med spets och brodyr och grejer) och jag sydde nya påslakan till oss! Dem ligger och skall tvättas nu men jag skall visa när jag bäddat med dem. Ett annat set väntar på att bli färdigsydda och jag funderar på att sy till Alicias säng också, men det får bli nästa helg då jag och Alicia skall sova hos mamma och pappa igen. Chrille fyller 30 och skall ha kompisar hemma.

Nu är det slappt här hemma, lillan sover och jag tror att jag skall lägga mig och läsa om en stund. Först skall jag surfa runt lite bara...
Kram

Kommentarer
Postat av: tess

Trist med lägenheten gumman, men som jag sa igår så får ni ju inte ta vad som helst det kommer nya :) nån dag måste väl folk flytta från dem fina lägenheterna oxå :)



Idag sov Melissa till 7:15, vågar jag hoppas på att det hant vänt en aning att hon nu börjar liiite längre på morgonen o inte vill upp vid 5:30-6:00...hmmm Ihope so!!



Stora kramen

2009-11-24 @ 08:18:24
Postat av: anna

hoppas hoppas =) när ska du skaffa en blogg Tess?? ;) jag behöver nya bloggar att läsa, trött på samma gamla vanliga haha

Kram

2009-11-24 @ 09:24:35
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tro mig jag vet hur frustrerande det e att leta nytt hem. När vi letade hus så hoppades man så innerligt på varje visning, å oftast gick man därifrån besviken.

Nu när vi fått vårat hus som blev så bra för oss så ser man dom där andra som man budade på i ren desperation för att man så gärna ville ha hus, å tänker vilken jäkla tur att vi inte fick det på halsen!

Så det rätta har inte dykt upp än bara, det kommer!

Kram kram

2009-11-24 @ 10:19:56
URL: http://detvabattreforr.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag känner på mig att ni kommer få en nylägenhet i februari! De känns så i magen :)

2009-11-24 @ 12:42:28
Postat av: anna

Ja det kommer väl! Hoppas du har rätt Lisa!! ;)

2009-11-24 @ 20:31:16
URL: http://pann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0