Motbok

Jag tittade på Efterlyst förut. Fallet med den 16 åriga flickan som blev mördad av en 17 årig kille är ju helt sinnesjukt! Han har tydligen först misshandlat henne med slag och sparkar, sen har han våldtagit henne för han trodde att hon var död (jävligt friskt). Därefter har han slängt ner henne i bäcken med huvudet neråt, så att hon drunknade... Asså vad fan är det för fel på folk? Killen skyller visst på att han var full. Att han blivit arg.

Jag har tänkt på en sak... Många brott begås utav människor som är alkoholpåverkade. I sverige är droger olagligt men spriten flödar fritt. Det är inte normalt. Jag förespråkar inga droger, absolut inte, men alkohol gör lika knäppa saker med människans hjärna som droger gör. Varför inte införa motboken igen? På den tiden då motboken fanns fick du inte lov att handla mer än en viss mängd alkohol per månad. Varför inte ha det så igen? Uppenbarligen kan många i detta land inte hantera alkohol och det verkar ju behövas göra något åt saken...

Sen det här med våldtäktsmannen som härjar i Göteborg. Det gör mig faktiskt skraj... Att man aldrig kan få känna sig trygg nån jävla stans. Vart är världen på väg?

Kommentarer
Postat av: Malin

Blev med skraj efter hört om våldtäcktsmannen....usch

2009-11-05 @ 04:51:19
Postat av: anna

ja jävla svin, Hoppas dem får tag på han. Skär kuken av idioten. Sjuka svin...

2009-11-05 @ 09:02:51
URL: http://pann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0