Today

Sprutan gick bra. Alicia grät lite grann men det gick över ganska fort. Däremot var det en flicka i rummet brevid som skrek Nej Nej Nej som om det gällde hennes liv. Jag kikade in och sköterskan och hennes mamma fick hålla i henne krampaktigt. Hemskt!
Vi fick vänta i två timmar! Det var så mycket folk så det var inte klokt. Jag kom dit runt 14.10 och klockan 14 hade dem öppnat. Det var ca 70 nummer innan oss. Alicia var grymt duktig i alla fall. Det kändes ungefär som att folk rustade för en katastrof när vi satt där och väntade. Folk satt på golvet och barn grät och skrek vuxna suckade och det var allmänt kaos. Som om det skulle bli krig imorgon ungefär och alla var där för att hämta den sista maten... Nu skall hon få en till om ca 3 veckor. Hon sover gott nu och har inte gnällt någonting. Ingen feber och ingen smärta verkar det som.
Jag gick förbi vårdcentralen för att vaccinera mig själv när vi gick hem. Men vaccinet var slut. Stabilt..

Sökte en lägenhet idag faktiskt. En trea, 72kvm, skaplig hyra. Dock ingen balkong. Men jag har insett att vi kommer aldrig kunna få en lägenhet med balkong eftersom vi inte kan gå upp i hyra. Jag börjar få panik här hemma. Vi måste ha större. Jag får cellskräck. Jag vill inte vara här. Mamma och pappa, snart kommer jag och lillan och sover en natt ;).
Så håll tummar att vi blir erbjudna visning och att lägenheten är fräsch!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag håller tummarna!!!

Men jag har hört att om barnen får sprutan så får föräldrarna oxå det samtidigt!?

Det här med dom där jävla sprutorna e förvirrande!

Dom ändrar ju riskgrupperna å antal sprutor å sånt varje dag...

Kram kram

2009-11-17 @ 08:36:21
URL: http://detvabattreforr.blogg.se/
Postat av: anna

ja det hade ju faktiskt varit smart att vaccinera föräldern samtidigt som barnet... men så smarta var dem inte där.

Kram

2009-11-17 @ 09:02:13
URL: http://pann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0