Babydisco

Jag bestämde mig för att ta med lillan på babydisco idag. Det stod om det i GP förra veckan och det verkade jättemysigt så vi drog dit jag och lillskiten.
Asså fy fan vilket skämt! Tänk er typ 15-20 barn med föräldrar på en ca 20 kvadratmeter stor yta. KAOS! Det var barn överallt! Man fick knappt plats att sitta på golvet. Jag trodde att det skulle vara en "fröken" där och sjunga lite och spela gitarr för det var så det stod i GP förra veckan. Men det var det inte. Visst, det var en fröken där, men hon minglade runt lite och i bakgrunden spelades en CD skiva med barnlåtar. På golvet stod det två bongotrummor och det låg några maracas där också. Det var allt.
Dessutom, 5 meter utanför dörren in till rummet där vi var, så var det en trappa ner i en källare eller nåt. Dörren stod öppen för alla hade la inte kommit än. Alicia tyckte det var kul att springa ut där och jag fick panik. Jag såg bara framför mig hur hon skulle trilla ner för den här jävla trappan. STOPPA HENNE ropade jag innan jag kommit upp på fötter och hoppat över alla ben och barn och allt vad det var, men ingen reagerade. Idioter. Som tur var sprang hon förbi trappan. Men hon kunde lika gärna halkat eller blivit putt av ett annat barn eller vad som helst.

Vi stannade i 20 minuter tror jag. Aldrig mer att jag sätter min fot där. Alicia tyckte inte ens att det var kul. Det var nog för mycket för henne också....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0