Vaccin eller ej

Jag är lite kluven om jag skall vaccinera mig mot svininfluensan eller inte. Det lutar åt att jag inte kommer att göra det eftersom jag tror att det är överdrivet och att det inte kommer bli så allvarligt som experterna förutspått. Men jag kan ju ha fel. Sen har jag ju läst en del om biverkningar efter vaccinet. Och skall man utsätta sig för att åka på att bli sjuk av en spruta när man kunde hållit sig frisk?

Så nu tänkte jag fråga er läsare hur skall ni göra? Skall ni vaccinera er? Motivera gärna varför eller varför inte.

Kommentarer
Postat av: Tess

Jag står även jag i valet o kvalet men det kommer att bero på om jag tar de eller inte tror jag. Har inget bra argument till varken eller. Men skulle jag bli gravid kommer jag förmodligen att ta de, men om inte så står jag nog över...

Jag får hoppas på att man klarar sig ifrån, varför börja ta en massa vaccin när man inte gjort de innan åt några influensor...lite så tänker jag...



Kram

2009-10-23 @ 22:22:07
Postat av: anna

ja jag håller med dig Tess, jag tänker också så... Kram

2009-10-23 @ 22:41:19
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag vägrar!

Mitt första argument e att jag hatar sprutor!!!

Å sen tror jag oxå som ni skrivit här ovanför, nä här blir inga sprutor som läget e nu.

Kram kram å natti natti

2009-10-23 @ 22:59:28
URL: http://detvabattreforr.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tycker också det är otroligt svårt att bestäma sig ang vaccinet, men har bestämt mig nu för att inte ta, vill inte riskera något för bebban i magen.



Ha en härlig helg! Kram Jenny

2009-10-30 @ 20:43:00
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Jill

Jag skall inte ta det...Asså dem säger att man kan bli sjukare av den sprutan än om man får influensan, sen också tänker jag dem har hux flux kommit på ett vaccin, dem har säkert tryckt ner all möjlig skit i den..Och framför allt så är den ju först avsedd för gravida kvinnor, men den har aldrig blivit testad på den gruppen så dem vet inte vad det är för biverkningar..Helt sjukt tycker jag...Skulle definitivt inte ta den om jag var gravid...pöss på dig

2009-11-02 @ 15:24:52
URL: http://jillo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0