Ammande män?

Vad tycker ni om det här?

Ragnar vill försöka producera bröstmjölk. Ragnar vill skapa debatt. Min första tanke är: Fick Ragnar ingen uppmärksamhet som barn?
Jag tycker att detta är helt sjuk och onormalt. Det är inte normalt att män ammar. Män kan av naturen inte amma så varför skall det nu plötsligt börja experimenteras? Vad är det som kommer härnäst? Skall män föda barn också eller? Varför är det så himla viktigt att allt skall vara jämnställt hela tiden? Av naturen så finns det en del saker män klarar bättre än kvinnor och tvärtom. Varför inte bara låta det vara så? Nej, då skall det uppmärksammas och det skall experimenteras och det skall göras anmälningar om diskriminering.

Jag minns en kvinna som blev nekad jobb på Volvo Personvagnar för att hon var för kort. Hon anmälde Volvo. Men asså jag kan tala av egen erfarenhet, det är inte bra att vara för kort om du jobbar där. Jag är 168 cm lång och jag var gränsfall (för kort) för en del arbetsuppgifter.

När vi gick på förädrarutbildning när jag väntade Alicia så var det en man och en kvinna som var där och tjötade om hur viktigt det är att mamman och pappan delar på föräldrarledigheten. I princip så påpekade dem att det var fel om mamman var hemma mer än pappan. Låt oss föräldrar göra som vi vill! Tala inte om för oss vad som är rätt och fel!

Det finns mycket åsikter kring detta ämnet. Vad tycker ni? Berätta!

Kommentarer
Postat av: Jill

Jag håller med dig...Det finns en mening varför vi kvinnor ex skall amma...Låt det vara...Det finns saker män är bättre på och saker kvinnor är bättre på...Va e problemet??? Kvinnor kanske skall kunna börja befrukta snart, jag menar lesbiska kan ju inte få barn, är det också diskriminering då???? SKÄRPNING...och om mammam ammar så är det väl inte så konstigt om hon är mer mammaledig lr??? alla får ju göra vad som är bäst för deras familj...Bara min åsikt hehe

2009-09-03 @ 15:24:10
Postat av: Tess

kan inte annat än hålla med dig gumman, på alla plan. jag hörde om detta oxå och tycker att de skandal faktiskt, som sagt VARFÖR måste ALLT vara jämnställt????? fattar inte detta! suck...



och detta med volvo kan jag som sagt oxå bara instamma på att det faktikst ÄR så att du kan inte vara för kort på vissa ställen i fabriken...visst inte ALLA platser inne i volvo fabriken kräver långeman men du hart så mycket lättare med arbetssättet om du har längden inne...



o så de här me föräldrarledigheten....suck...

låt varje familj få bestämma själva!! det kanske inte passar att pappan går hemma, han kanske har ett nystartat företag å inte kan ta så mycket långledighet eller av annat skäl o då e det väl jätte bra att mamman kan ta över även pappans dagar! å i vissa fall är ju faktiskt mamman bara hemma den tiden hon ammar, om ens det... å sen åregår hon till jobbet för att inte hon kan vara borta eller vill vara borta från jobbet...fast i dessa fall undrar jag själv lite varför man skaffar barn över huvud taget för då har man ju ändå inte tid för barnet, men det är min åsikt o det är som sagt tur att föräldrarna ändå har valmöjligheter...



så nu har jag sagt mitt :) hahaha

tack o hej



2009-09-04 @ 09:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0