Lunch

Hallå hallå!

Just nu sktter jag och käkar lunch. Det blev rester från i förrgår. Tagliatelle med nån kyckling grejs jag slängde ihop bestående at 2 vitlöksklyftor, 2 kycklingfiléer, Krossade tomater (ca 400 gram), peppar och basilika (ev salt, det är en smaksak). Det blev kanongott! Tomat och basilika är en bra kombination.

Har bakat bröd idag med. Morotsbröd blev det. Jag tror att jag skall försöka baka så mycket som möjligt själv, istället för att köpa. Godare och nyttigare!

Igår var Therese här och vi kollade på IDOL och tjötade. Hon hade med sig lilla hunden och Alicia tyckte att det var såååå roligt när Nikita hoppade haha. Hon skrattade jättemycket! Sötis.

Jag har sett att det kommit upp 2 nya tänder på lillan nu också. Det kan förklara det oändliga gnället som pågått men som fortfarande pågår. Tex tidigare idag så läste jag 2 böcker för henne. Spöket laban och en totte bok. Hon ville ha boken att leka med men jag sa nej eftersom dem böckerna är från när vi var små och jag vill inte att dem skall förstöras. Å herreguuuuud! Hela hennes värld rasade nästan samman. Jag gick in och satte henne i sin säng och sa att du kan ropa på mig när du lungat ner dig. Efter en stund var det tyst så jag gick in och då stod hon där lugn och lyssnade på musik.
Det gäller att sätta gränser. Dock vet jag ju inte om det är en fas eller om det är tänder. Time will tell....

Hoppas ni får en bra dag!
Kram till er!

Kommentarer
Postat av: Jill

Va bra mamma du e...om ändå alla tänkte som du hade vi någ inte haft så mkt ligister som vi har nu=))) pöss på dig...

2009-09-25 @ 15:02:47
Postat av: Jill

MMMM önska jag också var så att jag gilade och baka för det är ju sååå sjuuuuuuuuuukt mkt godare...Kan inte sluta tänka på din morotskaka=)))))))))

2009-09-25 @ 15:03:42
Postat av: anna

söt du är Jill! Tack dem orden värmde! Hahaha jag kan baka morotskakan igen =) jag tycker att vi skall ha en sån idol kväll som vi hade förra året. När alla bakade =) YUMMMMMMM! Puss

2009-09-25 @ 22:41:03
URL: http://pann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0