Julafton

Julafton firades hemma hos mamma och pappa med hela släkten. Lika underbart som alltid. God mat och härligt att träffa släkten.
Jag och lillan hade sovit hos min bror och hans fru natten till julafton eftersom vi var där på uppesittarkväll. Jag hade packat ner lillans julstrumpa så den hade jag hängt upp med paket i när hon vaknade.

 

Hon fick en chokladtomte och en barbapapa bok. Sen hade hennes snälla morbror och hans fru samlat Astrid Lindgren sago CD skivor till henne som hon fick på morgonen också.

Sen åkte vi upp till mamma och pappa och vid 15 tiden kom alla andra. Vi drack glögg och kollade på Kalle och sen åt vi den goda julmaten.
Mötet med tomten gick jättebra! Hon var lite skeptisk och höll sig på avstånd och när tomten skulle följa med ner för trappan tyckte hon att han gott kunde stanna på övervåningen haha. Men när julklapparna kom fram så gick det hur bra som helst. Hon hjälpte honom att dela ut klapparna och på något sätt hade tomten missat ett paket till mig i säcken. När jag sa det till Alicia fick jag till svar:
-Det var synd...
Haha lillgammal eller vad?







Inte helt bekväm kanske?



Det blev ett gäng julklappar till lillan



Sminkbordet blev en snabb favorit. Med "läppstipt" och nagellack och grejer.

 

Efter julklappsöppning var det fika med supergoda cupcakes som min svägerska bakat och goda klenetter som min bror bakat. Alicia och min farmor hade sångstund ur barnkammarboken som hon fick av tomten.



Tack för alla fina julklappar hälsar lillan! ♥

Kommentarer
Postat av: tess

Lilla Sötkorven va go hon ärrrr Pöss pösspöss

2010-12-27 @ 15:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0