Babbel maja

Som jag skrivit tidigare så pratar Alicia på som bara den nu. Hon har en fotobok med bilder på släkt och vänner. Nu berättar hon vem som är på varje bild. Håka, Malin, mommo, moffa, Missa (Melissa), Doya (Donya), Kita (Nikita), Mamma, Pappa (såklart) Poha (Johan), Ewa, Lisa, Bianca, Bella, Benjamin... Hon kan dem allihop! Men gamlafarmor/farfar och gamlamormor/morfar e klurigare...
Nu har hon även lyckats att sätta ihop tre ord. Två gånger har det hänt. Första gången sa hon "Ishia hoppa hästen" och igår sa hon "Loligt hoppa hästen! Det var ju inte längesne hon började sätta ihop tvåords meningar.
Vi lyssnade på musik förut och hon känner igen så många låtar och kan rörelser och sjunger med lite lätt. Jag skall försöka filma henne så ni får se.
Jag är så fascinerad av hur mycket hon har lärt sig den senaste tiden, och att hon pratar så bra imponerar verkligen på mig!
Fick reda på att barnen skall på utflykt med dagmamman i sommar. Dem skall åka till Borås djurpark. Tänk så sött! Packa lite matsäck i en liten ryggsäck till lillan och vinka av henne. Min lilla tjej har blivit så stor! Anyway, Chrille berättade att dagmamman hade sagt att alla småbarnen inte skulle åka med, att några var lite för "små". Men så sa hon att Alicia är så duktig så hon får åka med. Gissa hur stolta vi är!



Vår lilla skatt på sin 6 månaders dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0