Torsdag

Idag har jag vart så sjukt trött! När klockan ringde klockan 5:10 imorse så hade jag kunnat offra min ena fot för att få ligga kvar. Men det var bara att kliva upp och se glad ut. På jobbet var det helt OK. Jag har inte skrivit så mycket om det men det är faktiskt ganska kul! Jag jobbar med mestadels grabbar, det finns en kvinna till, och att jobba med killar är så mycket lättare än att jobba med tjejer. Man kan vara rak och ärlig utan att någon tar illa vid sig. Och bara man säger förlåt så får man säga vad man vill till varandra haha. Det fick jag lära mig redan första dagen. Nu har jag bara tre veckor kvar. Sen vet jag inte vad jag skall göra. Arbetslös antar jag.

Alicia går hos dagmamman och det går hur bra som helst! I tisdags var första dagen Chrille lämnade henne ensam och hon sa ingenting. Han fick en puss och sen gick hon in och lekte. Igår hade hon inte ens märkt när han kom in för att hämta henne haha. Idag var hon där från 8:30 till 12 och hon åt lunch där. Imorgon skall hon både äta lunch och sova där. Någonting säger mig att hon inte kommer sova alls hehe. Det kommer vara mycket roligare att busa. Hon har lärt sig att säga alla dem andra barnens namn och när jag frågar henne hur hon har haft det hos dagmamman så säger hon "Häst. Hoppa hästen". Sötkörv!

Sitter och slötittar lite på serien Glee just nu. Jag har inte följt den men den verkar ball! Får ta igen dem avsnitten som redan gått...
Jag var i stan efter jobbet. Behövde fixa några saker till grabbarna bus som döps på lördag. Jag hittade en tunika på INDISKA som jag skall ha på mig också kompletterade jag deras doppresenter.
Nu skall jag titta på Made in Sweden. Sen skall jag SOVA! Jag är helt slut!


Kommentarer
Postat av: Sara

åh vad spännande...vad ska dom få???

2010-02-04 @ 22:52:33
URL: http://sajo.blogg.se/
Postat av: anna

det får du se då =) Men den ena presenten har blivit fel så jag får skicka tillbaka den. =( Men det gör jag efter lördag

2010-02-05 @ 05:47:55
Postat av: Ewa

Det känns väl skönt att det går så bra för Alicia hos dagmamman:)

2010-02-05 @ 19:07:45
Postat av: Ewa

Hur gick det för Alicia somnade hon eller blev det bara bus?

2010-02-06 @ 17:23:08
Postat av: anna

nej hon hade faktiskt sovit Ewa. Det hade tagit ca 20 minuter, men sen hade hon sovit i lite mer än en timma. Hon är så duktig!

2010-02-06 @ 22:25:36
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: Ewa

Vad skönt att det går så bra och att hon sov. Men oftast så brukar det gå bra det kan vara någon ibland som gapar och skriker. Men du trodde att hon. ev skulle busa. Men det visar att hon är trygg i miljön och med sin dagmamma då går det lätt. Hon är duktig. Nu känner du väl dig lite lugnare och tryggare ,då blir det lättare att fokusera på att söka jobb för dig när du själv känner dig trygg med att det fungerar.Lycka till!

2010-02-15 @ 11:39:17
Postat av: Ewa

Duktig tjej!!Hon börjar att bli stor nu. Vad bra att att hon somnade . Men hon har också en bra grundtrygghet som ni har gett henne då går det oftast mycket lättare. Det är ju en trygg och go liten tjej ni har. Vi ses bara allt för sällan:(Men det blir ju alla har fullt upp med sitt. Ge henne en liten kram.

2010-02-15 @ 15:59:35
Postat av: Ewa

Nu börjar jag nog att bli senil jag hade ju redan skrivit en kommentar ??????

2010-02-15 @ 16:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0