Long tome no see!

Hej mina vänner! Ni har inte glömt av mig va?
Vi har fortfarande ingen dator vilket innebär att denna bloggen är nästintill död. Jag får försöka blogga så gott det går. Ikväll är jag och lillan hos mamma och pappa och sover över.
Vad händer annars? Jo jag har ju börjat jobba. Det har känts rätt OK. Denna veckan var jag hemma onsdag, torsdag och fredag eftersom jag åkte på en dunderförkyling. Inte så konstig när man kommer ut bland en massa folk efter att ha varit hemma så länge. Det är iallafall sjyssta snubbar jag jobbar med. Så dessa 5 veckor som nu är kvar borde gå rätt smärtfritt. Ser fram emot att få lön på onsdag iaf =). Det har varit skönt att få vara Anna för ett tag och inte bara "slaven" hemma. Det är härligt att komma hem på eftermiddagen till ett dukat bord med färdig middag och en dotter som utbrister "Mamma" helt glatt när man kommer innanför dörren. Det får vilken pissig dag som helst att bli strålande. ♥

På måndag börjar Alicia hos dagmamman. Det blir en tillfällig sådan på en tillfällig plats eftersom det inte finns tillräckligt med förskoleplatser i Göteborg. Så denna dagmamman kommer Alicia gå hos fram till sommaren och efter det skall hon få en annan plats. Förhoppnngsvis hos en annan dagmamma, men det beror ju helt på hur det ser ut med platser då. Dagmamman var hemma hos oss och hälsade på i måndags. Jag jobbade tyvärr men Chrille och Alicia träffade henne och det hade gått hur bra som helst! 2 minuter efter att dagmamma kommit in så satt Alicia i hennes knä. Ett mycket bra betyg! Jag träffade henne lite snabbt efter jobbet och hon känns varm, omtänksam och trygg. Härligt! Jag har tagit ledigt på måndag eftersom jag gärna vill vara med lillan på hennes första dag hos dagmamman.

Idag har vi varit hemma hos Malin på oriflame visning. Mycket trevligt. Jag köpte en mascara och ett läppglans. Det var två andra barn där så Alicia hade fullt upp. Det är kul att se att hon tar för sig bland andra barn och inte är den som står i ett hörn och tittar. Hon knör sig fram och tar det hon vill ha. Mitt fina fina hjärta! Du är så underbar!

Hoppas ni mår bra och att ni inte saknar mig allt för mycket ;).
Kramar

Kommentarer
Postat av: Sara

vi har INTE glömt dig=)

Det har bara vart så tyst o tråkigt när man inte har din blogg att läsa...

2010-01-23 @ 23:01:15
URL: http://sajo.blogg.se/
Postat av: anna

naaaw

2010-01-23 @ 23:12:19
Postat av: Jill

Eller hur Sara haha..Glad att du e tillbaxs emellanåt=)))

2010-01-25 @ 09:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0