Lördag kväll

Hej allihop!
Jag och lillan är hemma hos mamma och pappa så jag har passat på att göra allt sånt som man inte kan göra när man inte har någon dator. Kollat FB, läst lite bloggar, uppdaterat om vad som hänt i världen, online shoppat en jacka till lillan (ooops) osv. Jag har iofs surfat på vårat PS3 men det är lite bökigare och jobbigt att läsa på TV skärmen. Men nöden har ingen lag.

Det är svinkallt är i GBG. Idag har det varit runt -14 och det går i princip bara att vara ute korta stunder. Att dragkedjan på min vinterjacka pajade idag också gör ju inte saken bättre. Inte det bästa som kan drabba en fattig. Jag får ta en tunnare jacka som jag har hemma och köra med tjocka tröjor under. Jag hade ändå bestämt att den vinterjackan jag har nu skulle gå i graven efter denna vintern men nu var ju lite väl dåligt tajming.
Jag och mamma var nere en sväng i Angered och kollade. Jag klöpte tjockare strumpor till Alicia då hennes fötter varit lite kalla de senaste dagarna. Hon fick även en sexig rånarluva (sötproppen, allt för att hålla henne varm) och en jättefin tröja från KappAhl. Det är roligt att handla till henne nu för man märker att hon blir glad. När jag får lön nästa månad så skall jag köpa en Musse mjukis till henne tror jag. Då blir hon överlycklig!

Lön nästa månad ja.... Herregud. På måndag skall jag börja jobba. ÅNGEST! Det känns som att jag skall avtjäna ett straff. 11e januari till den 1a mars = PISS!

Imorgon blir det nog en promenad med mamma och lillan i pulkan. Ja asså, mamma får gå men lillan får sitta i pulkan. Idag drog jag Alicia i pulkan hela vägen hem till en kompis (en promenad på 10 minuter typ) Smidigare att ta pulkan än barnvagnen när det är mycket snö måste jag säga. Dessutom tycker hon att det är kul!

Snart skall jag sova. Imorgon skall jag ta med kameran när vi går ut, så kanske det kommer in lite bilder om pappa har en sån USB sladd jag behöver.
Sov gott! ♥

Kommentarer
Postat av: Jenny - mamma till underbara Vilda

Vad härligt med snö. Här ner i Skåne var det bara blaskigt värre. Tråkigt med jobb! Går Alicia på dagis nu?



Tack för att du skrev på min lösen-del och frågade vad som är fel. Uppskattar jag! :) Känns bättre nu, men kan behöva snacka av mig någon gång kanske. Kram!

2010-01-13 @ 23:33:08
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Diana - Gravid ♥

Har precis lagt ut en tävling om 5 st barnskor, delta gärna! =) Trevlig fredagskväll. Kram Diana

2010-01-15 @ 18:38:31
URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0