Båt tur

Idag efter Alicia hade varit hos dagmamman så packade jag och lillan ner lite fika och åkte båten över till Eriksberg. Alicia var väldigt exalterad över att åka båt och skrattade hela vägen. Sötis. Det krävs inte mycket att roa henne.



Alicia väntar på båten och glänser i sina nya solbrillor som vi köpte på vägen till båten.



Så här roligt tyckte Alicia det var att åka båt!

När vi kom över till Eriksberg så höll jag på att missa att gå av båten.. Jag trodde att den bara körde mellan Klippan och Eriksberg så jag väntade på att allt annat folk skulle resa sig. Men icke. Jag fick ta Alicia under armen och sulkyn i andra och springa genom båten. Alla vet hur lätt det är att köra en sulky med svängbara hjul med en hand... Inte så lätt. Precis när jag kom fram och skulle av så stängde dem grinden. "Stoooopp ropade jag. Jag skall av här!!". Kaptenen hade hunnit backa ut en liten liten bit. Typ en halvmeter. Men han var snäll och körde fram igen så jag hann av. Puh.

Sen satt vi och fikade på bryggan med Tess och Melissa. Mysigt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0