Rent och fräscht

Lillan är hos dagmamman och jag har städat här hemma. Dammat, dammsugit, moppat golven och sen åkte alla soffkuddar och dynor på sig en omgång. Jag piskade dem på balkongen så nu är dem lite fräschare. Dem var hyfsat dammiga kan jag säga. Jag vill tvätta dem men hittar ingen lapp om det är kemtvätt eller om det går att köra dem i maskin. Jag får gå till Chili (där jag köpte sofforna) och fråga helt enkelt.

Idag när jag kom för att lämna Alicia hos dagmamman så fick vi reda på att ett av barnen har fått en plats hos en annan dagmamma till hösten och för Alicias del har jag inte fått höra någonting än?! Den dagmamman Alicia går hos nu är bara tillfällig och de tre barnen som hon har idag kommer till hösten att börja någon annanstans. Jag ber till Gud att Alicia hamnar hos en annan dagmamma och inte på en förskola. Det känns som att hon passar bättre att vara hos en dagmamma. Hon är så försiktig och alldeles för snäll och jag får en känsla av att hon kommer bli lite överkörd på en förskola. Det är fler barn och man måste ta större plats, vilket hon inte är så bra på att göra. Å andra sidan kanske hon skule lära sig det på ett annat sätt på en förskola...
Rätta mig om jag har fel, men det är så jag känner....


Klockan 14 skall jag hämta lillstumpan och jag tänkte att vi skall äta tidig middag idag och sen skall vi cykla bort till slottskogskolonierna. Dem har öppnat nu och där finns en jättefin lekplats. Jag skall ta med mig kameran sen så bjuder jag på lite bilder ikväll!

ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Ewa

Det finns inga rätt eller fel. Du ska göra det du tycker är bäst för Alicia:)

2010-05-04 @ 22:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0