Byggare Bob

Jag skrev ju förut att jag hade kommit på en förvaringsmöbel som jag vill ha i hallen.
Min hall är stor. 5*2 meter och något man inte han få för mycket av är förvaring. Jag är allergisk mot en tråkig skohylla. Jag vill kunna gömma undan skorna.

Nu skall jag försöka beskriva vad jag kommit på:
Ni har säkert sett de smarta förvaringsbackarna från IKEA.


Jag har tänkt köpa tre stycken sådana. Men ingen vill ju ha dem ståendes synliga i hallen så det jag kommit på är att snickra en slags rektangulär sak som de kan stå i. Inga luckor eller nåt behövs. Jag skall ha ett draperi framför. Så kan man ha skor där inne, halsdukar, kläder, vantar allt möjligt med andra ord. Dessutom får man en sjysst "skänk" i hallen där man kan ha fotoramar och levande ljus. Mysigt och fint när man kommer in. Så hands up till den som är bra på att snickra ;). Hur svårt kan det vara tänker jag... Jag vill gärna få en lantlig känsla så virke som är lite "ruffigt" alltså inte helt släta brädor hade varit fint tror jag!

Vad tror ni?



Kommentarer
Postat av: Sara

smart=) men den behöver la inte va helt rektangulär eller asså jag menar det räcker väl med 3 sidor istället för fyra? om du ställer dom backarna på golvet och så bara har som två sidor och ett tak (en skiva) skulle ju bli perfa! borde inte vara så svårt att snickra ihop heller

2010-11-18 @ 17:29:15
URL: http://sajo.blogg.se/
Postat av: tess

du e så fiffig!! låter kanon jue! å som sagt de ska nog inte vara så svårt att sätta ihop, kolla på hornbach eller byggmax efter virke =)

2010-11-18 @ 19:48:01
Postat av: anna

nej men jag måste nog ha någon slags botten för att det skall bli stabil. Eller så kanske det räcker med starka stöttepelare.. och ingen botten... det borde funka..

2010-11-19 @ 08:24:38
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: Sara

ja om sidorna är rejäla och dom är förankrade i toppskivan ordentligt så behövs det nog inte någon botten!

2010-11-19 @ 09:58:37
URL: http://sajo.blogg.se/
Postat av: Sandra

Låter kanon! Jag vill oxå ha en gigantisk hall... :(

2010-11-20 @ 11:40:19
URL: http://detvabattreforr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0