Det var änna längesen...

Men nu har jag och lillan flyttat in i den nya lägenheten! Och vi trivs! Ååå vad vi trivs. Det känns underbart. Att Alicia har ett eget rum som hon verkar tycka väldigt mycket om, att jag har ett stort sovrum, att jag har en hall som man inte behöver backa ut från, att vi har en super mysig innegård där Alicia kan cykla, springa och leka utan att oroa sig för bilar, spårvagnar, cyklar, eller mopeder. Detta känns underbart!

Flyttlasset gick i lördags. Jag hade många snälla männsikor som hjälpte till och samtidigt som vi flyttade så målade brorsan och hans fru så vardagsrummet var färdigmålat när vi var färdiga med flytten. Jättesmidigt. Nu är det vitt och fint. Innan var det ljusgrönt. Not so sexy. Nu skall resten av lägenheten målas också. Ska försöka få en del gjort i helgen. Då är Alicia hos sin pappa.

Alicia verkar ta detta ganska bra. Hon har sagt några gånger att hon vill gå hem. Jag har förklarat att detta är vårt hem och att hon har sitt eget rum här. Men hon sover jättebra! Redan första kvällen son sov i lägenheten bestämde jag mig för att hon skulle sova i sin nya säng i sitt nya rum. Och det gick hur bra som helst. Hon ville att jag skulle stanna och hålla hennes hand men jag sa att jag är ute i vardagsrummet istället. Ja sa hon då och två minuter senare så sov hon. Likadant de andra två kvällarna också. Jag är så stolt att jag och hennes pappa har skapat en trygg liten tjej.
Hon leker mycket i sitt rum och kommer och tar mig i handen och säger "Följa med". Hon leker mer med sina leksaker nu när dem är där inne än vad hon gjorde i vår gamla lägenhet. Vi bodde ju i en tvåa innan och jag tror att hon tröttnade på sina leksaker bara av att se dem. De stod ju i vardagsrummet innan.

Jag håller på att skola in henne på en ny förskola och med tanke på hur mycket det är som sker runt omkring just nu så går det ganska bra. Idag var första dagen jag lämnade henne ensam en stund. Hon var väldigt ledsen när jag gick. Det gjorde ont i hjärtat men jag vet att det säkert gick över efter en stund. Jag skall ringa dit nu och höra hur det går.

Det blev ett långt inlägg nu.. ska försöka blogga lite oftare =)

Kommentarer
Postat av: tess

Gumman vill så gärna komma o titta hur ni har det e gör nyfiken, kanske nästa vecka? Gott att ni fått plats på ny förskola, hoppas att hon ska trivas lilla skorpan.

Känns som de va evigheter sen vi prata o sågs.. =( snyft, men de har ju varit en del för oss båda...

Får allt bli ändring på de nu =)



Stor kram å massor av löööv från maj te daj



2010-11-03 @ 13:30:46
Postat av: Sandra

Skönt att höra att ni har det bra du å lill-tjejen!

Jag måste bara komma å hälsa på er snart!!!

STOOOR KRAM

2010-11-03 @ 18:20:46
URL: http://detvabattreforr.blogg.se/
Postat av: Sara

åh duktiga Alicia, hon har allt blivit en stor tjej nu, ingen spjälsäng och eget rum=)

Måste få komma förbi snart och hälsa på när det är ORDNING i lägenheten hehe...var lite rörigt i lördags!

2010-11-04 @ 12:37:12
URL: http://sajo.blogg.se/
Postat av: Johanna, Jenny & Lina

en 7:e maj 2011 är det äntligen dags för den omtalade och efterlängtade Mammabloggalan. Under ett lyxigt dygn täffas vi härliga Mammabloggare – liten som stor - på fina Radisson Blu Royal Park Hotel i Solna med utsikt över vackra Brunnsviken. Där blir det mammalyx på hög nivå med bloggmingel, föreläsningar, utställningsmässa, prova på aktiviteter och toppklass underhållning. Med flera stora sponsorer kommer ni även gå hem med en härligt välfylld goodiebag!



Kvällen avslutas med en lyxig galamiddag där en fantastisk 3-rätters galamiddag serveras och toppas med en awardutdelning där årets Mammabloggare koras inom olika kategorier.



Vi hoppas på att få träffa just dig där – skynda dig att anmäla dig till 2011 – års stora händelse innan biljetterna tar slut!



Varma hälsningar,



Jenny, Johanna & Lina



Styrelsen Mammabloggalan



_____________________________________________________________

2010-11-04 @ 21:57:21
URL: http://mammagala.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0