Fåtölj

Jag har ett gigantiskt sovrum i den nya lägenheten. Just nu ser det för jävligt ut där inne eftersom det endast står en dubbelsäng intryckt i ena hörnet och ett ej ihop monterat klädskåp lite chict lutat mot en vägg.
Denna helgen skall det ju målas där inne och sen blir det roligare att börja göra iordning. Jag har en sekretär stående hemma hos mamma och pappa som skall målas vit ochfå nya knoppar. Sen skall den få stå fint i det nyrenoverade sovrummet. Klädskåpet skall ju också monteras ihop (och målas vitt).
Sen har jag blivit lite sugen på att köpa en fåtölj och ha därinne. Jag vill att sovrummet skall kännas mysigt och inrett. Inte alltför luftigt.
Jag gillar fåtöljen Ektorp från IKEA

EKTORP JENNYLUND Fåtölj vit/svart Bredd: 78 cm Djup: 85 cm Höjd: 84 cm Sitsbredd: 48 cm Sitsdjup: 55 cm Sitshöjd: 43 cm

Kanske inte detta mönstret. Vit/ljust rosa randig hade passat fint

EKTORP Fåtölj flerfärgad Bredd: 105 cm Djup: 90 cm Höjd: 88 cm Sitsbredd: 57 cm Sitsdjup: 50 cm Sitshöjd: 45 cm
Eller denna modellen och det mönstret. Underbar! Men 2395 spänn vetefanken asså....

Bilder: ikea.se

Kommentarer
Postat av: Sara

har du kollat blocket? den nedersta var ju jätte fin...men aningen dyr kanske! vi tänkte ju skaffa fotölj med fotpall i samma serie som soffan hit sen när vi gjort om för då finns d go yta till det, men den fotöljen kostar typ 4-5tusen o fotpallen 2,5tusen!!! lite blodigt

2010-11-18 @ 17:31:35
URL: http://sajo.blogg.se/
Postat av: anna

oh holy crap. Ja jag har kollat blocket. det finns några som är ok. men jag får vänta lite. det finns andra saker som behövs mer för tillfället. =)

2010-11-19 @ 08:25:58
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: Sandra

Här händer det grejer...kollar din blogg rätt ofta men det har inte hänt så mycket...tills nu...

Så du har oxå haft en sån härlig förkylning, dom borde fan va förbjudna!

Äääälskar Ektorp! Vill ha soffa å fotölj med fotpall...men som ni skriver...då får vi nog ta å bli miljonärer först!

Just det, den 11e. Vi kommer nog bara upp över dagen. Men jag å Jullen får ta å komma upp till dig eller du komma ner till oss, så kan vi ha pyjamas-party en annan gång ;)

Kram kram

2010-11-20 @ 11:36:54
URL: http://detvabattreforr.blogg.se/
Postat av: anna

Nej nu har det kommit lite blogg lust Sandra =)

Å vad kul att ses den 11e. Pyamasparty kan va absolut ta en annan gång =)

Puss kram hoppas din snuva e bättre =)

2010-11-20 @ 17:51:23
URL: http://pann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0