Julen 2011

God fortsättning till er!
Julen har varit ett konstant firande i tre dagar detta året. Alicia var ju med sin pappa på julafton så därför blev det så.

På julafton var jag hemma hos C och lillan på morgonen. Vi åt frukost tillsammans och Alicia fick lite julklappar. Lycka!





Lycklig tjej i prinsessklänning.



Herkules (min fasters hund) fick såklart också julklappar på julafton. Sötis =)



Farmor, farfar och Lisa ♥

Vid 13 tiden åkte jag hem till mamma och pappa. Mötte upp Johan på spårvagnen så vi hade sällskap.
Sen flöt julafton på som den brukar. MASSA mat. Vägde mig faktiskt imorse och har bara gått upp ett kilo. Chockad...
Paketöppningen gick fort på julafton haha. Vi köper inte så mycket julklappar. Vi drar ett namn och lägger typ 500 spänn på en person istället. Och eftersom vi inte var så många i år så var det inte så myclet paket att öppna. Jag sov över hos mamma och pappa.

På juldagen åkte jag hem vid 16 tiden och hämtade lillan hos C. Vi åkte hem till oss och lillan fick öppna paketen som "tomten hade lämnat här åt henne." Han dök aldrig upp på julafton hos henne.


 
 
 

Ett litet bildregn. Mycket nöjd liten tjej hade jag här hemma ♥

Igår på annandagen så tog vi upp vår gamla tradition igen och hade middag hos farmor och farfar. Bi bröt den traditionen för några år sen eftersom de inte längre orkar hålla i det. Full förståeligt. Farmor är 90 år och farfar 88 (tror jag). Men eftersom vi var -3 på julafton (Alicia, Håkan och Malin) så ville vi såklart träffas alla tillsammans. Och Alicia hade en del julklappar att ge bort. Och en hel del att få! Tack igen för alla fina klappar till lillan! ♥ Helt fantastiskt fina grejer.







Gemensam öppning av lillans julklappar...



... handmålade muggar till hela släkten! Mycket uppskattat!

 



Tröttis. Lillan var så fin i en klänning som jag hade när jag var liten.

Tomten dök upp igår också... Jag tyckte att det var jättetråkigt att han aldrig kom till henne på julafton. Inte så noga enligt hennes far men väldigt viktigt för mig... Alicia sa aldrig något om att det inte hade kommit någon tomte så det kanske bara var jag som reagerade... Anyhow.
Tomten kom igår. Alicia blev jätteglad men var väldigt skeptiskt. Typiskt att Johan missade tomten också eftersom han var på hockey.
- Eller är det Johan som har klätt sig till tomten? sa hon. Haha.



Kommentarer
Postat av: Tess

<3

2011-12-27 @ 21:41:03
Postat av: Mamma

2011-12-28 @ 09:38:16
Postat av: Mamma

Vilka fina kort. Alicia hade verkligen gjort fina julklappar. Kul att hon kan ha din gamla klänning o att den fortfarande är modern



2011-12-28 @ 09:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0