2,5 år. Ingen dans på rosor

Alicia är inne i en sån grym 2,5 års trots. Det känns som att jag har sagt det länge, men det är nog så att hon varit inne i det länge. Men nu är det typ värre än nånsin.
Hon och jag var ute på IKEA idag. Inga konstigheter där. Allt gick bra. Vi var och handlade mat också och inga direkta konflikter där heller. Kors i taket. Men helvetet brakade löst när vi kom hem istället.
Jag hade köpt ett bord till lillans rum. Ett "Lack" från IKEA 49 spänn så hon kan sitta och greja med sin lilla servis. Bjuda på fika, sitta och rita kanske... Iallafall. Vi kom hem och jag satte ihop bordet och ställde det vid lillans fönster och sa "Det här blir väl bra?" till Alicia. "Nej, det ska stå här" sa lillan och pekade mitt på golvet i rummet. "Nej, sa jag. Där kan det ju inte stå". "Jo, sa Alicia" "Nej, sa jag" Sen var fan lös. Wäää wää... Jag tog bordet, ställde det i mitt sovrum, stängde dörren och sa: "Bra, nu har du inget bord alls" Holy crap sicket liv det blev i luckan. Det slutade med att hon fick sätta sig på sitt rum och efter typ 10 minuter kom hon ut och sa förlåt.
Vad gör man??
Det här var inte det enda. Det ena har avlöst det andra idag. Hon fick gå från matbordet idag eftersom hon bara satt och slarvade med maten. Spottade maten i handen och kladdade. Kastade i sig maten som en vilde.
Vi gick och skule hämta ett paket. Lillan vill inte hålla handen när vi går över vägen. Jag håller i henne såklart men det är så tröttsamt med ett barn som skall slingra sig ur ens grepp vart man än går. Strax innan vi var hemma tyckte hon att det var en bra idé att halvt lägga sig i en vattenpöl.
GAH!!

Det blir semester att komma till jobbet imorgon...



Liten och oskyldig...
Jag älskar tösabiten mer än livet men ibland undrar man vad det är för ett itet monster som flyttat in ♥)

Kommentarer
Postat av: Ewa

Det är klart att man måste försöka att tänja på gränserna när man är 2,5 år.Hon måste ju testa och se vem som bestämmer haha. Det är tufft ibland men du får tänka på alla "goa" stunder ni har. Jag kan ju trösta dig med att det kommer och går med trotsåldrar!

Kram

2011-02-07 @ 22:04:56
Postat av: Ewa

Det är klart att man måste försöka att tänja på gränserna när man är 2,5 år.Hon måste ju testa och se vem som bestämmer haha. Det är tufft ibland men du får tänka på alla "goa" stunder ni har. Jag kan ju trösta dig med att det kommer och går med trotsåldrar!

Kram

2011-02-07 @ 22:07:27
Postat av: Evelina

Haha sicken trots! Har ju inte kommit dit själv ännu (jo i små doser) men jag försöker tänka att det inte är lätt att växa och utvecklas så fort som barn gör ;-)



Kram!

2011-02-08 @ 13:39:35
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Filmster.se

Hej, du har väl inte missat Filmster.se? En helt ny filmblogg med massor av underbara filmtips!



Gillar du Filmster kan du följa oss både via Facebook och Bloglovin'! Ha en kanondag med massor av filmtittande! :)

2011-02-08 @ 14:19:51
URL: http://www.filmster.se
Postat av: Malin

Har tyvärr inga barn än, men jag har syskon så jag vet vad du menar. ;P Barn är söta dock och värt kampen när de gör en glad! :D



Gillar du One Tree Hill? Har en OTH-blogg: http://bloggtjej.blogg.se :)

2011-02-08 @ 14:43:25
URL: http://dreamandbelieve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0